Wykonaliśmy:

Ponad 900 000 zł sprzedaży z Google Ads w branży motoryzacyjnej!

0

wygenerowanej sprzedaży

0 x

zwrotu z inwestycji

Oznacza to, że każde 1 zł wydane na marketing zwróciło się 10-krotnie!

Sprawdź jak osiągnęliśmy ten rezultat:

W jaki sposób rozwinęliśmy sprzedaż w projekcie dla klienta z branży motoryzacyjnej?

Nasz klient z branży motoryzacyjnej to firma zajmująca się produkcją i dystrybucją części oraz akcesoriów do pojazdów terenowych, szczególnie skierowanych do poprawy wydajności, trwałości i mobilności pojazdów off-road. Oferują różne elementy, takie jak układy chłodzenia, systemy napędowe, adaptery i komponenty do modyfikacji pojazdów, w tym dla modeli takich jak Nissan Patrol.

Jakie cele biznesowe chcieliśmy osiągnąć?

Wzrost sprzedaży

Pomimo dobrej oferty i znakomitego produktu, większość potencjalnych klientów nie miała pojęcia o istnieniu firmy klienta, ponieważ widoczność sklepu internetowego w sieci była mocno ograniczona. Dzięki przeprowadzeniu skutecznej kampanii reklamowej w Google Ads szybko i skutecznie  dotarliśmy do użytkowników zainteresowanych zakupem.

wzrost rozpoznawalności marki

Kierowanie reklam do użytkowników gotowych do zakupu to nie wszystko. Kampanie na świadomości marki, przyczyniły się do poznania oferty, która trafnie przedstawia kompleksowe i niestandardowe rozwiązania promowanej marki. Zadowoleni klienci to dla nich codzienność.

Analiza dotychczasowych działań, czyli dlaczego sprzedaż nie była na takim poziomie, na jaki oczekiwali?

Poleganie wyłącznie na ruchu organicznym

Bez aktywnego promowania sklepu, pozyskiwanie nowych klientów wyłącznie za pomocą ruchu organicznego jest zwykle trudne i powolne. Uruchomiliśmy kanał Google Ads, dzięki któremu już od pierwszych tygodni wykresy sprzedaży w sklepie internetowym, stopniowo pięły się w górę.

Brak kampanii remarketingowych

Sklep bez działań płatnych nie ma możliwości dotarcia do klientów, którzy już odwiedzili stronę, ale nie dokonali zakupu. Utworzyliśmy w tym celu remarketingową kampanię, która wyświetla reklamy jedynie powracającym klientom, dzięki czemu mamy pewność, że firma klienta jest w dalszym ciągu jest dla nich pierwszym wyborem.

Ograniczona widoczność marki

Bez reklamy w sieci Google i innych kanałach, trudno zbudować świadomość marki i dotrzeć do nowych klientów. Stworzyliśmy skuteczną strategię kampanii w Google Ads, która nie tylko pozwoliła na wyświetlanie reklam na najwyższych pozycjach wyszukiwania w sieci google, ale precyzyjnie dotarła do odpowiedniej grupy odbiorców generując sprzedaż powyżej oczekiwań klienta.

Jakie działania podjęliśmy i jakie dały one rezultaty?

Zbadaliśmy potencjał zapotrzebowania rynku na oferowane produkty, analizując dane dotyczące popularności i konkurencyjności w danej kategorii. Na tej podstawie opracowaliśmy strategię kampanii w Google Ads, która była precyzyjnie dostosowana do potrzeb klientów. Dzięki nakierowaniu kampanii reklamowych do odpowiednich segmentów odbiorców i dopasowaniu do sezonowych trendów wyszukiwań, reklamy trafiały dokładnie do osób zainteresowanych zakupem. To pomogło zwiększyć liczbę konwersji oraz znacznie podnieść przychody w sklepie internetowym.

Rozwój kampanii opieraliśmy głównie na frazach bardziej ogólnych, ale za to z bardzo dużym zasięgiem, kierując reklamy do osób, które nigdy wcześniej nie miały styczności z firmą klienta. Po wstępnej analizie okazało się, że większość osób kupuje części do samochodu Nissan Patrol na marketplace’ach, w tym allegro. W związku z powyższym cel był jeden - zdominować wyniki wyświetleń reklam w pierwszych liniach wyszukiwań na wszystkie wyszczególnione kategorie na podstawie wiedzy klienta. Aby zrealizować ten cel utworzyliśmy kampanie reklamowe w sieci produktowej, które zoptymalizowaliśmy z pomocą narzędzia do optymalizatora feeda “Sembot”. Dzięki zaawansowanym technikom optymalizacji, w której duplikowaliśmy każdy produkt w kilku wariantach podsunęliśmy algorytmom google więcej możliwości do zrealizowania celu.

Już po kilku tygodniach od uruchomienia kampanii osiągnęliśmy imponujące wyniki – każda zainwestowane 1 zł przyniosło aż 9,82 zł przychodu (ROAS 982%). Dzięki precyzyjnie dopasowanej strategii kampania generowała aż 10-krotność kosztów w postaci przychodów, co skutecznie przełożyło się na wzrost sprzedaży i znaczący zwrot z inwestycji.

Wyniki kampanii produktowej z wykluczeniem fraz “brand”.

Okres trwania: 5 miesięcy
Koszt kampanii: 15 332,25 zł
Przychody: 150 601,58 zł
ROAS: 9,82

Podsumowanie

Efektywnie przeprowadzona kampania Google Ads przerosła oczekiwania klienta już w pierwszych miesiącach współpracy. Kluczowe znaczenie miała odpowiednio zoptymalizowana kampania produktowa, która pozwoliła dotrzeć do właściwej grupy odbiorców, wyświetlając im produkt na najwyższych pozycjach wyszukiwania. Odpowiednie dostosowanie budżetów i stawek w oparciu o analizę danych i zachowań użytkowników znacząco wpłynęły na wyniki, w których przychody wyniosły aż 911 837,74 zł w pierwszym roku działań z Google Ads!

więcej przychodów
0
więcej ruchu na sklepie
0 %

Chcesz, żebyśmy podobne rezultaty osiągnęli w Twojej firmie? Umów się na bezpłatną konsultację i sprawdźmy, jak możemy Ci pomóc.