Wykonaliśmy:

Ponad 600 tys. złotych w 9 miesięcy dzięki Kampaniom Meta Ads i Google Ads

Głównym celem działań było osiągnięcie wysokiej sprzedaży za pomocą kampanii płatnych na platformach Meta Ads i Google Ads. Klientowi zależało na zwiększeniu sprzedaży przez sklep internetowy oraz zwiększeniu rozpoznawalności na rynku lokalnym. Kampanie na Facebooku i w Google w 9 miesięcy wygenerowały łącznie sprzedaż o wartości 645 318,89 zł. Przekłada się to na prawie 200 tys. zł zarobku w 9 miesięcy. 

0

wygenerowanej sprzedaży

0 x

zwrotu z inwestycji

Oznacza to, żę każde 1 zł wydane na marketing zarobiło aż 63 zł.

Sprawdź jak osiągnęliśmy ten rezultat:

Kim jest nasz klient i z jakimi wyzwaniami się mierzy?

Nasz klient zajmuje się sprzedażą roślin, donic oraz akcesoriów i sprzętów związanych z roślinnością. Prowadzą sklep stacjonarny, sklep internetowy oraz sprzedaż przez Allegro. Głównymi wyzwaniami, z którym się mierzy jest duża konkurencja, mocna sezonowość oraz to, że ich asortyment jest problematyczny w wysyłce. Dodatkowo, poprzednie konto reklamowe zostało zhakowane, a prowizja ze sprzedaży na Allegro pochłaniała sporą część marży. 

 

Jakie cele biznesowe chcieliśmy osiągnąć?

Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym umożliwia dalszy rozwój firmy i skalowanie biznesu
Zwiększenie rozpoznawalności na rynku lokalnym - nasz klient poza sprzedażą w internecie zajmuje się również sprzedażą na rynku lokalnym. Większa rozpoznawalność przekłada się na więcej osób odwiedzających sklep i większe przychody, co umożliwia dalsze rozwijanie firmy.
Zmniejszenie udziału sprzedaży na Allegro - prowizje obecne na tej platformie obniżały ostateczny zarobek, przez co możliwości dalszego rozwoju były ograniczone

Analiza dotychczasowych działań, czyli dlaczego nie przynosiły one oczekiwanych rezultatów?

Zhackowane konto

z powodu ataku hakerskiego, nasz klient utracił dostęp do swojego konta reklamowego oraz fanpage’a. Jak można się domyślić - znacznie utrudniało to jakiekolwiek działania marketingowe.

Identyczne ceny w sklepie internetowym i na Allegro

brak różnicy cenowej prowadził do tego, że klienci chętniej zamawiali produkty naszego klienta przez platformę Allegro - oferta była po prostu bardziej atrakcyjna, zwłaszcza z dodatkiem w postaci darmowej dostawy. Dodatkowo prowizja od sprzedaży na platformie marketplace znacznie obniżała zarobki klienta.

Brak skoordynowanych działań w kanałach płatnych

kampaniami Google Ads zajmowała się inna agencja, przez co działania nie były skoordynowane i w efekcie przekładały się one na niższą efektywność marketingu.

Jakie działania podjęliśmy i jakie dały one rezultaty?

Odblokowanie konta reklamowego:

Na samym początku współpracy problemem było zhakowane konto reklamowe, co uniemożliwiało nam prowadzenie działań. Spędziliśmy dużo czasu wraz z klientem nad odzyskaniem konta.

Rezultat:

Odblokowane konto reklamowe, co pozwoliło nam na uruchomienie skutecznych kampanii reklamowych.

Wykorzystanie różnych formatów reklamowych:

Aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników, zastosowaliśmy różnorodne formaty reklam - grafiki, karuzele, reklamy katalogowe oraz materiały wideo. Formaty dostosowujemy odpowiednio do założonych celów kampanii, dzięki czemu lepiej pełnią one swoją funkcję.
Warto zaznaczyć, że za materiały wideo odpowiedzialny jest klient i dostarczane filmy są bardzo dobrej jakości.

Rezultat:

Wykorzystanie różnych formatów reklam przełożyło się na wysoką klikalność oraz zaangażowanie użytkowników - średnia klikalność powyżej 3,7%

Skoordynowanie działań marketingowych:

Początkowo pracowaliśmy z klientem tylko na platformie Meta Ads i efekty były zadowalające. Zależało nam jednak na tym, aby wszystkie działania były w pełni przemyślane i skoordynowane. Zaczęliśmy zajmować się także kampaniami płatnymi Google Ads, co ostatecznie przyniosło jeszcze lepsze efekty.

Rezultat:

Rezultat: Średnio 20 000 zł dodatkowego dochodu miesięcznie

Wykorzystanie narzędzia Sembot w kampaniach Google Ads:

Kontynuacją rozwoju kanału Google Ads było zarekomendowanie klientowi wykorzystania narzędzia Sembot, dzięki któremu byliśmy w stanie lepiej optymalizować kampanie reklamowe w Google Ads. Z pomocą tego narzędzia mogliśmy lepiej zoptymalizować feed produktowy, który odpowiada za znaczną część sprzedaży.

Rezultat:

Dzięki temu byliśmy w stanie osiągać wysokie przychody nawet w słabszym okresie sprzedażowym dla tej branży.

Wsparcie w tworzeniu strategii sklepu internetowego:

Pomogliśmy klientowi w zoptymalizowaniu strategii sprzedażowej w taki sposób, aby większość sprzedaży odbywała się nie przez Allegro, gdzie prowizja negatywnie wpływała na marżę, a przez sklep internetowy. Dodatkowo zarekomendowaliśmy przygotowanie dodatkowej kategorii promocyjnej w trudniejszym okresie sprzedażowym, aby utrzymać rentowność działań na odpowiednim poziomie.

Ważnym aspektem w tym wszystkim jest otwartość klienta na zmiany i chęć do działania. Bez ogromnego zaangażowania, którym wykazał się klient, powyższe zmiany nie byłyby możliwe do wprowadzenia.

Rezultat:

Średnio 40 000 zł przychodu więcej w najtrudniejszym okresie sprzedażowym w stosunku do roku poprzedniego oraz zmniejszenie udziału sprzedaży przez Allegro.

Wykorzystanie kampanii lokalnych:

Przygotowaliśmy kampanie lokalne, które miały za zadanie zachęcać osoby mieszkające niedaleko sklepu do zakupów w nim. W tym celu wykorzystywaliśmy materiały graficzne oraz materiały wideo. W reklamach nawiązywaliśmy również do aktualnych momentów sezonowych, np. Dzień Nauczyciela.

Rezultat:

Klient zauważył większy ruch w swoim stacjonarnym sklepie.

Podsumowanie

Nasze działania przynoszą bardzo dobre rezultaty – tylko w tym roku udało nam się wygenerować dla klienta sprzedaż na poziomie 645 318,89 zł. Przekłada się to na prawie 200 tyś. zł zarobku w 9 miesięcy. 

 

Poprzez zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym oraz większy ruch stacjonarnie, klient może w dalszym stopniu rozwijać swoją firmę. Nasz klient zyskał partnera biznesowego, który nie zajmuje się tylko wykonaniem swojej pracy, ale aktywnie stara się wesprzeć proces rozwoju firmy. 

wygenerowanej sprzedaży
0
zwrotu z inwestycji
0 x

Chcesz, żebyśmy podobne rezultaty osiągnęli w Twojej firmie? Umów się na bezpłatną konsultację i sprawdźmy, jak możemy Ci pomóc.