Głównym celem działań było osiągnięcie wysokiej sprzedaży za pomocą kampanii płatnych na platformach Meta Ads i Google Ads. Klientowi zależało na zwiększeniu sprzedaży przez sklep internetowy oraz zwiększeniu rozpoznawalności na rynku lokalnym. Kampanie na Facebooku i w Google w 9 miesięcy wygenerowały łącznie sprzedaż o wartości 645 318,89 zł. Przekłada się to na prawie 200 tys. zł zarobku w 9 miesięcy.
Nasz klient zajmuje się sprzedażą roślin, donic oraz akcesoriów i sprzętów związanych z roślinnością. Prowadzą sklep stacjonarny, sklep internetowy oraz sprzedaż przez Allegro. Głównymi wyzwaniami, z którym się mierzy jest duża konkurencja, mocna sezonowość oraz to, że ich asortyment jest problematyczny w wysyłce. Dodatkowo, poprzednie konto reklamowe zostało zhakowane, a prowizja ze sprzedaży na Allegro pochłaniała sporą część marży.
z powodu ataku hakerskiego, nasz klient utracił dostęp do swojego konta reklamowego oraz fanpage’a. Jak można się domyślić - znacznie utrudniało to jakiekolwiek działania marketingowe.
brak różnicy cenowej prowadził do tego, że klienci chętniej zamawiali produkty naszego klienta przez platformę Allegro - oferta była po prostu bardziej atrakcyjna, zwłaszcza z dodatkiem w postaci darmowej dostawy. Dodatkowo prowizja od sprzedaży na platformie marketplace znacznie obniżała zarobki klienta.
kampaniami Google Ads zajmowała się inna agencja, przez co działania nie były skoordynowane i w efekcie przekładały się one na niższą efektywność marketingu.
Na samym początku współpracy problemem było zhakowane konto reklamowe, co uniemożliwiało nam prowadzenie działań. Spędziliśmy dużo czasu wraz z klientem nad odzyskaniem konta.
Odblokowane konto reklamowe, co pozwoliło nam na uruchomienie skutecznych kampanii reklamowych.
Aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników, zastosowaliśmy różnorodne formaty reklam - grafiki, karuzele, reklamy katalogowe oraz materiały wideo. Formaty dostosowujemy odpowiednio do założonych celów kampanii, dzięki czemu lepiej pełnią one swoją funkcję.
Warto zaznaczyć, że za materiały wideo odpowiedzialny jest klient i dostarczane filmy są bardzo dobrej jakości.
Wykorzystanie różnych formatów reklam przełożyło się na wysoką klikalność oraz zaangażowanie użytkowników - średnia klikalność powyżej 3,7%
Początkowo pracowaliśmy z klientem tylko na platformie Meta Ads i efekty były zadowalające. Zależało nam jednak na tym, aby wszystkie działania były w pełni przemyślane i skoordynowane. Zaczęliśmy zajmować się także kampaniami płatnymi Google Ads, co ostatecznie przyniosło jeszcze lepsze efekty.
Rezultat: Średnio 20 000 zł dodatkowego dochodu miesięcznie
Kontynuacją rozwoju kanału Google Ads było zarekomendowanie klientowi wykorzystania narzędzia Sembot, dzięki któremu byliśmy w stanie lepiej optymalizować kampanie reklamowe w Google Ads. Z pomocą tego narzędzia mogliśmy lepiej zoptymalizować feed produktowy, który odpowiada za znaczną część sprzedaży.
Dzięki temu byliśmy w stanie osiągać wysokie przychody nawet w słabszym okresie sprzedażowym dla tej branży.
Pomogliśmy klientowi w zoptymalizowaniu strategii sprzedażowej w taki sposób, aby większość sprzedaży odbywała się nie przez Allegro, gdzie prowizja negatywnie wpływała na marżę, a przez sklep internetowy.
Dodatkowo zarekomendowaliśmy przygotowanie dodatkowej kategorii promocyjnej w trudniejszym okresie sprzedażowym, aby utrzymać rentowność działań na odpowiednim poziomie.
Ważnym aspektem w tym wszystkim jest otwartość klienta na zmiany i chęć do działania. Bez ogromnego zaangażowania, którym wykazał się klient, powyższe zmiany nie byłyby możliwe do wprowadzenia.
Średnio 40 000 zł przychodu więcej w najtrudniejszym okresie sprzedażowym w stosunku do roku poprzedniego oraz zmniejszenie udziału sprzedaży przez Allegro.
Przygotowaliśmy kampanie lokalne, które miały za zadanie zachęcać osoby mieszkające niedaleko sklepu do zakupów w nim. W tym celu wykorzystywaliśmy materiały graficzne oraz materiały wideo. W reklamach nawiązywaliśmy również do aktualnych momentów sezonowych, np. Dzień Nauczyciela.
Klient zauważył większy ruch w swoim stacjonarnym sklepie.
Nasze działania przynoszą bardzo dobre rezultaty – tylko w tym roku udało nam się wygenerować dla klienta sprzedaż na poziomie 645 318,89 zł. Przekłada się to na prawie 200 tyś. zł zarobku w 9 miesięcy.
Poprzez zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym oraz większy ruch stacjonarnie, klient może w dalszym stopniu rozwijać swoją firmę. Nasz klient zyskał partnera biznesowego, który nie zajmuje się tylko wykonaniem swojej pracy, ale aktywnie stara się wesprzeć proces rozwoju firmy.