Ponad 300 leadów miesięcznie w branży odszkodowań – PCWO
Klient zgłosił się w celu pozyskania większej ilości leadów z systemów Facebook Ads i Google Ads. Naszym celem miało być uzyskanie lepszych wyników przy utrzymaniu dotychczasowych budżetów.


Zaproponowaliśmy po kolei:
Oczywistym rozwiązaniem wydają się w takiej sytuacji komunikaty graficzno tekstowe, natomiast wspólnie z klientem uznaliśmy, że wartościowym wnioskiem na początku kampani będzie równoległe sprawdzenie, czy autentyczne, nagrane przez nas wypowiedzi pracowników firmy mogą podnieść skuteczność kampanii reklamowych.
Jeden zespół zajął się tematem przygotowania filmów, czyli: opracowywaniem koncepcji scenariuszy do filmów sprzedażowych, ustalaniem osób występujących w filmach, napisaniem treści tekstów dla aktorów, zakupieniem niezbędnych materiałów i omawianiem scen.
Drugi wdrożeniem kampanii w systemie Facebook, Instagram, Google i Youtube. Zaczynając od sprawdzenia czy dane zbierane do tej pory ze strony www przez klienta były oznaczone poprawnie oraz weryfikacji dotychczasowej skuteczności grup docelowych.
- Przeanalizowaliśmy też jakie kreacje reklamowe dawały klientowi w ostatnich 6 miesiącach najlepsze wyniki, zwracając uwagę na: Call to Action, Nagłówki, hasła na bannerach, opisy w treści reklamy, oraz zdjęcia i ilustracje wykorzystywane w kreacji.
Następnie zaprojektowaliśmy odświeżone kreacje reklamowe: nowe grafiki, z różnymi wersjami treści i haseł na bannerach, by ustalić, które z nich przyniosą w pierwszym etapie najlepsze wyniki.
Finalnie uruchomiliśmy nową kampanię, wykorzystując najskuteczniejsze do tej pory praktyki klienta, oraz nasze nowe propozycje. Pierwsze dwa tygodnie miały dać nam obraz, na których grupach odbiorców i kreacjach reklamowych skupić się najmocniej.
Rezultaty:
Prowadziliśmy takie działania przez 7 miesięcy i wyniki były następujące:
1. Obniżony o 58% koszt pozyskania leada z Facebook i Instagram
2. Początkowo utrzymany, a później nieznaczny wzrost kosztu pozyskania leada z Google
3. Pozyskane nowe zgłoszenia z Youtube, który finalnie okazał się mniej rentowny od pozostałych kanałów.
Łącznie w skali miesiąca pozyskiwaliśmy 230-310 zgłoszeń w postaci imienia, telefonu, adresu e-mail oraz w wielu wypadkach kosztorysu załączonego do zgłoszenia.
Prowadzone kampanie pokazały, że zwłaszcza w social media, jest wciąż wiele miejsca na kampanie lead generation w branży finansowej. Było tam znacznie łatwiej pozyskać większą liczbę zgłoszeń niż w Google Adwords.
Filmy przygotowane do kampanii początkowo generowały znacznie lepszy efekt niż grafiki. Po pewnym czasie jednak wróciliśmy z powrotem do grafik, by dalej zaskakiwać odbiorcę nowymi komunikatami. Możliwe, że filmy będa znów mogły być użyte w przyszłości.