Głównym celem działań było pozyskanie kontaktów od osób zainteresowanych wykonaniem mebli na wymiar za pomocą kampanii Meta Ads. Klientowi zależało na dotarciu wyłącznie do klientów w wybranych lokalizacjach, ponieważ tam posiadał swoje punkty. Pozyskane za pomocą Meta Ads leady przełożyły się na łączną wartość podpisanych umów na poziomie 265 259 zł.
Klient projektuje, a następnie produkuje meble na wymiar. W jego ofercie znajdują się m.in. szafy, łóżka oraz kuchnie na wymiar. Głównymi wyzwaniami, z którymi się mierzy to duża konkurencja, długi proces decyzyjny oraz obowiązkowy pomiar u klienta przed wykonaniem wyceny, co sprawia, że “przypadkowe” osoby z odległych miejsc nie są dla niego perspektywicznym klientem.
Brak skoordynowanych działań marketingowych - dotychczas kampanie były prowadzone losowo i bez większego planu, co w efekcie przekładały się na niską efektywność marketingu.
Brak optymalizacji strony WWW - strona klienta zawiera dużo stockowych zdjęć oraz była całkowicie niedostosowana do urządzeń mobilnych. Jak można się domyślić - znacznie utrudniało to jakiekolwiek poruszanie się po niej.
Brak wizerunku firmy - klient nie prowadził profili w Social Media, a sama strona WWW była tylko prostą wizytówką bez logo. Potencjalny klient mógł odnieść więc wrażenie, że firma wręcz się zamknęła, a co dopiero zaufać jej i powierzyć realizację mebli na wymiar.
Skuteczne działania reklamowe wymagają planu, dlatego współpracę rozpoczęliśmy od ustalenia miejsca, w którym obecnie się znajdujemy. Na tej podstawie przygotowaliśmy strategię oraz tzw. “must have”, które musimy poprawić, aby nasze działania przełożyły się na zysk dla klienta.
Opracowana strategia i harmonogram prac pozwolił nam zaplanować z klientem kolejne kroki i sprawnie przygotować się do startu kampanii.
Na podstawie przygotowanej strategii, skupiliśmy się na tym, aby odświeżyć wizerunek firmy tworząc logo oraz budując skuteczny landing-page, który pomoże nam skutecznie pozyskiwać leady dla klienta.
Nowy landing-page umożliwił nam przekierowywanie potencjalnych klientów na stronę, gdzie mogli dowiedzieć się więcej o firmie oraz zobaczyć przykładowe realizacje.
W strategii zarekomendowaliśmy również przygotowanie serii video nt. firmy, procesu realizacji mebli oraz dostępnych materiałów. Dzięki temu firma mogła prezentować się bardziej profesjonalnie i skracać dystans do potencjalnego klienta, gdyż w video występowała osoba, z która później obdzwaniała pozyskane leady.
Nagrane video skutecznie poprawily wizerunek firmy, a wykorzystane w kampaniach reklamowych zwiększyły ich skuteczność.
Mając już przygotowane fundamenty (materiały reklamowe, landing page oraz wizerunek firmy) - zgodnie ze strategią wdrożyliśmy lejek reklamowy na koncie Meta Ads klienta, który uwzględniał budowanie wizerunku firmy, edukację potencjalnych klientów oraz bezpośrednie pozyskiwanie leadów poprzez landing-page. W efekcie docieraliśmy do potencjalnych klientów przez różne komunikaty, co skutecznie przyciągało ich uwagę.
265 259 zł przychodu z pozyskanych leadów
Działania reklamowe przełożyły się na sporą ilość telefonów oraz formularzy kontaktowych na dedykowanym landing-page. Po ich obdzwonieniu przez wyznaczoną osobę od strony klienta – pozyskane kontakty przełożyły się na 265 259 zł przychodu podczas 6 miesięcznej współpracy z naszą agencją.