Wykonaliśmy:

Ponad 1 000 000 złotych dodatkowego przychodu w 7 miesięcy w sklepie ecommerce z branży kosmetycznej

0

wygenerowanej sprzedaży

0 x

zwrotu z inwestycji

Oznacza to, że każde 1 zł wydane na marketing zarobiło aż 29 zł.

Sprawdź jak osiągnęliśmy ten rezultat:

Kim jest klientka i z jakimi wyzwaniami się mierzy?

Klientka przyszła do nas, ponieważ sama miała już “za dużo na głowie”. Ciągłe zajmowanie się biznesem, a do tego samodzielne prowadzenie kampanii reklamowych i innych działań marketingowych. Dla właścicielki było jasne, że jeśli chce skupić się na tym, co ważne, czyli rozwoju firmy, potrzebuje zaufanego partnera biznesowego, który przejmie część jej obecnych obowiązków.

Jakie cele biznesowe chcieliśmy osiągnąć?

Głównym celem działań było zwiększenie sprzedaży jej produktów skierowanych głównie do klienta biznesowego
oraz zwiększenie rozpoznawalności marki za pomocą kampanii płatnych na Mecie.
Chcąc osiągnąć te cele, przyjrzeliśmy się obecnie podejmowanym działaniom reklamowym, szukając sposobu ich optymalizacji.

Analiza dotychczasowych działań, czyli dlaczego nie przynosiły one oczekiwanych rezultatów?

Na początku współpracy zidentyfikowaliśmy wiele problemów, czyli brak wgranego piksela, słabe i niespójne materiały graficzne, brak własnych materiałów wideo czy w końcu problemy z wydajnością strony, które nie pozwalały na skuteczne prowadzenie działań reklamowych, stąd po spotkaniu wdrożeniowym skupiliśmy się przede wszystkim na:

Brak remarketingu

brak wgranego piksela i innych narzędzi analitycznych, w celu “zbieranie” danych o użytkowników i brak możliwości wykorzystywania tych danych w kampaniach

Brak materiałów wideo

kampanie opierały się tylko na materiałach graficznych

Problemy z wydajnością strony

strona wolno się ładowała, była obciążona “ciężkimi” grafikami na stronie głównej, słabo wypadała w testach wydajnościowych

Słabe i niespójne materiały graficzne

każda grafika wyglądała inaczej, nie było przygotowanych odpowiednich formatów pod umiejscowienia (np. pionowych grafik na stories)

Jakie działania podjęliśmy i jakie dały one rezultaty?

Wgranie narzędzi analitycznych, w celu mierzenia skuteczności kampanii. To must-have dla każdego biznesu on-line, który myśli o poważnym prowadzeniu działań w sieci.

Rezultat:

Piksel i API konwersji ma dużą jakośc dopasowania (8,1/10) i dane zbierają się poprawnie, co pozwala przygotowywać rentowne kampanie remarketingowe i dokładniej mierzyć wyniki, co wcześniej nie było możliwe.

Zaproponowaliśmy szereg usprawnień w zakresie strony www, która w testach wydajnościowych wykazywała słabe wyniki. Na stronie głównej było zbyt dużo, zbyt “ciężkich” treści, przez co strona wolno się ładowała, co z kolei zniechęcałoby potencjalnych klientów. Na stronie było wiele pustych przestrzeni, które wizualnie brzydko się prezentowały. Logotypy marek straszyły różnymi wielkościami, a na stronie głównej widniały produkty, których nie dało się kupić.

Rezultat:

Strona ładuje się szybciej, użytkownicy dłużej na niej zostają i mniejsza wychodzi od razu po wejściu na stronę główną, co pozytywnie wpływa na liczbę konwersji.

Przygotowaniu spójnych materiałów wizualnych do kampanii. Postawiliśmy na grafiki z naciskiem na markę własną, która była dotychczasowym bestsellerem klientki. Podkreśliliśmy również klientce, jak ważne będzie wykorzystanie wideo w dalszych działaniach.

Rezultat:

Pojedyncze wideo z produktem potrafiło wygenerować ponad 400 zamówień i zagwarantować wysoki ROAS. Stąd nacisk na klientkę, by dostarczała więcej materiałów wideo.

Duży nacisk postawiliśmy na remarketing i promocje dla porzuconych koszyków. Remarketing, to wszystkie osoby, które miały już styczność z marką (na przykład poprzez obejrzenie reklamowego wideo, polubienie posta lub odwiedziny na WWW). „Porzucone koszyki” dotyczą tylko osób, które były na stronie i dodały jakiś produkt do koszyka, ale nie dokończyły zakupów. Przygotowaliśmy specjalny kod rabatowy, zachęcający do dokończenia zakupów.

Rezultat:

Kampania skierowana do odbiorców remarketinowych osiągnęła ROAS na poziomie 47, co oznacza, że każda wydana w kampanii złotówka przyniosła 47 złotych przychodu!

Postawiliśmy również na nowych odbiorców, oferując im 10% rabatu na pierwsze zakupy, co komunikujemy za pomocą atrakcyjnych grafik w kampaniach typu katalog czy kolekcja.

Rezultat:

Najwięcej zakupów wygenerowały kreacje graficzne z kodem rabatowym „na start” do osób, które dokonują pierwszych zakupów. Grafika z rabatem wygenerowała ponad 1000 zakupów o wartości ponad 300 tysięcy złotych!

Wprowadziliśmy kampanie wizerunkowe, z wykorzystaniem kreacji pod wyświetlenia wideo , aktywności pod postami dla najlepszych materiałów i wizyt na koncie na Instagramie. To działania budujące rozpoznawalność klientki wśród nowych odbiorców.

Rezultat:

Wzrost rozpoznawalności: Zasięg konta na Instagramie wzrósł blisko o 30%, a liczba wizyt o ponad 86%. Wyraźnie widać większe zainteresowanie kanałami klientkami, na co wpływ mają nasze kampanie wizerunkowe. Najwięcej zakupów wygenerowały kreacje graficzne z kodem rabatowym „na start” do osób, które dokonują pierwszych zakupów.

Podsumowanie

W ciągu zaledwie 7 miesięcy, dzięki działaniom w kampaniach Meta Ads, klientka znacząco zwiększyła przychody w swoim sklepie on-line, podwajając ich wartość rok do roku! Kluczowe znaczenie miały kampanie skierowane do nowych odbiorców oraz lepsze targetowanie grup remarketingowych i większa różnorodność w materiałach promocyjnych.

Dzięki kampaniom Meta Ads udało się osiągnąć imponujący wynik sprzedaży o wartości 1 200 828,54 zł. Kampanie przyciągnęły nowych klientów, jednocześnie zachęcając istniejących do ponownych zakupów.

wygenerowanej sprzedaży
0
zwrotu z inwestycji
0 x

Chcesz, żebyśmy podobne rezultaty osiągnęli w Twojej firmie? Umów się na bezpłatną konsultację i sprawdźmy, jak możemy Ci pomóc.