Ponad pół miliona przychodu
w 6 miesięcy współpracy dzięki kampaniom Facebook Ads

e-commerce w branży kosmetycznej

6 miesięcy

czas współpracy

559 350,94 zł

przychodu

18,02

ROAS

Kim jest Klient i z jakimi wyzwaniami się mierzy?

Klient prowadzący e-commerce w branży kosmetycznej, będący znanym producentem produktów do stylizacji rzęs. Wyzwaniem klienta było dotarcie do nowych stylistek/ kosmetyczek, które są już przyzwyczajone do swoich aktualnych dostawców. Ponadto niemal całość sprzedaży generowały produkty do stylizacji rzęs, produkty z innych kategorii nie sprzedawały się. 

Jakie cele biznesowe chcieliśmy osiągnąć?

Osiągnięcie ROAS 10
Zwiększenie udziału sprzedaży produktów spoza kategorii stylizacji rzęs.

Analiza dotychczasowych działań, czyli dlaczego nie przynosiły one oczekiwanych rezultatów?

Na koncie w przeciągu 6 miesięcy poprzedzających rozpoczęcie współpracy jedynymi aktywnymi reklamami było promowanie postów.

We wcześniejszym okresie klientka współpracowała z inną agencją, jednak nie była zadowolona z działań, ponieważ skupiały się jedynie na sprzedaży bestsellerów.

Analityka na koncie nie była prawidłowo skonfigurowana, brakowało prawidłowego zbierania wartości zakupów, jak i prawidłowego mierzenia konwersji „dodanie do koszyka”.

Jakie działania podjęliśmy i jakie dały one rezultaty?

Pierwszym podjętym działaniem było uporządkowanie kwestii analityki

— prawidłowe wdrożenie konwersji wraz z ich wartościami, tak, aby nasze działania bazowały na rzetelnych danych, jak i również, aby same kampanie mogły się prawidłowo optymalizować.

Odpowiedni balans między pozyskiwaniem zimnego ruchu a wykorzystywaniem remarketingu.

Ważnym elementem prawidłowego funkcjonowania konta był odpowiedni balans między pozyskiwaniem zimnego ruchu a wykorzystywaniem remarketingu. Dlatego również na koncie działały stałe kampanie z celem „aktywność” na wyświetlenie wizerunkowych wideo, jak i kampanie z na zimny ruch z celem „sprzedaż” promujące bestsellery. Takie działanie pozwoliło nam na budowanie bazy remarketingowej, jak i na pozyskiwanie pierwszych i do tego tanich zakupów z „zimnego ruchu”, pokazując produkty najbardziej interesujące.

Promocje czasowe/rabaty

Produkty z innych kategorii niż rzęsy wymagały zastosowania dodatkowych form perswazji, takich jak promocje czasowe czy rabaty. Produkty przecenione były niejako przynętą do dalszych zakupów. Tak, że reklamy z produktami, które wcześniej się nie sprzedawały, podczas naszej współpracy średnio generowały wyższy ROAS niż standardowe bestsellery.

Kreacje reklamowe

— ważnym elementem wpływającym na skuteczność było testowanie wielu różnych formatów reklamowych dla poszczególnych produktów. Dzięki czemu udało nam się ustalić, jakie produkty wymagają przedstawienia w materiale wideo, a które sprzedają się dużo lepiej za pomocą grafik i karuzeli. Przetestowaliśmy najmniejsze elementy — takie jak kolor samego CTA, które również miało znaczenie w kontekście kosztu za zakup. Optymalizacja pod kątem najefektywniejszych materiałów pozwoliła na zwiększenie efektywności kampanii.

Rezultaty

1490 zakupów

559 350,94 zł przychodu

ROAS na całym koncie 18,02

417 zakupów i ROAS na poziomie 24,01 z kampanii dla produktów spoza kategorii stylizacji rzęs.

Podsumowanie

W ciągu 6 miesięcy kampanii Facebook Ads dla omawianego Klienta udało się uzyskać 1490 zakupów, generując przychód na poziomie ponad 500 tys.
Kluczowym wyzwaniem było zwiększenie sprzedaży produktów, z kategorii poza „bestsellerami”, przy utrzymaniu wysokiego ROAS i cel ten udało się zrealizować. 

wygenerowanej sprzedaży
0
ROAS
0

Chcesz, żebyśmy podobne rezultaty osiągnęli w Twojej firmie? Umów się na bezpłatną konsultację i sprawdźmy, jak możemy Ci pomóc.