Klient prowadzący e-commerce w branży kosmetycznej, będący znanym producentem produktów do stylizacji rzęs. Wyzwaniem klienta było dotarcie do nowych stylistek/ kosmetyczek, które są już przyzwyczajone do swoich aktualnych dostawców. Ponadto niemal całość sprzedaży generowały produkty do stylizacji rzęs, produkty z innych kategorii nie sprzedawały się.
Na koncie w przeciągu 6 miesięcy poprzedzających rozpoczęcie współpracy jedynymi aktywnymi reklamami było promowanie postów.
We wcześniejszym okresie klientka współpracowała z inną agencją, jednak nie była zadowolona z działań, ponieważ skupiały się jedynie na sprzedaży bestsellerów.
Analityka na koncie nie była prawidłowo skonfigurowana, brakowało prawidłowego zbierania wartości zakupów, jak i prawidłowego mierzenia konwersji „dodanie do koszyka”.
— prawidłowe wdrożenie konwersji wraz z ich wartościami, tak, aby nasze działania bazowały na rzetelnych danych, jak i również, aby same kampanie mogły się prawidłowo optymalizować.
Ważnym elementem prawidłowego funkcjonowania konta był odpowiedni balans między pozyskiwaniem zimnego ruchu a wykorzystywaniem remarketingu. Dlatego również na koncie działały stałe kampanie z celem „aktywność” na wyświetlenie wizerunkowych wideo, jak i kampanie z na zimny ruch z celem „sprzedaż” promujące bestsellery. Takie działanie pozwoliło nam na budowanie bazy remarketingowej, jak i na pozyskiwanie pierwszych i do tego tanich zakupów z „zimnego ruchu”, pokazując produkty najbardziej interesujące.
Produkty z innych kategorii niż rzęsy wymagały zastosowania dodatkowych form perswazji, takich jak promocje czasowe czy rabaty. Produkty przecenione były niejako przynętą do dalszych zakupów. Tak, że reklamy z produktami, które wcześniej się nie sprzedawały, podczas naszej współpracy średnio generowały wyższy ROAS niż standardowe bestsellery.
— ważnym elementem wpływającym na skuteczność było testowanie wielu różnych formatów reklamowych dla poszczególnych produktów. Dzięki czemu udało nam się ustalić, jakie produkty wymagają przedstawienia w materiale wideo, a które sprzedają się dużo lepiej za pomocą grafik i karuzeli. Przetestowaliśmy najmniejsze elementy — takie jak kolor samego CTA, które również miało znaczenie w kontekście kosztu za zakup. Optymalizacja pod kątem najefektywniejszych materiałów pozwoliła na zwiększenie efektywności kampanii.
W ciągu 6 miesięcy kampanii Facebook Ads dla omawianego Klienta udało się uzyskać 1490 zakupów, generując przychód na poziomie ponad 500 tys.
Kluczowym wyzwaniem było zwiększenie sprzedaży produktów, z kategorii poza „bestsellerami”, przy utrzymaniu wysokiego ROAS i cel ten udało się zrealizować.