Jak wygenerować 15 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta z branży odzieży myśliwskiej, na przestrzeni 6 miesięcy?
Jak rozwinąć sprzedaż w już działającym sklepie internetowym, jednocześnie uniezależniając się od ścisłej sprzedaży w sezonie łowieckim. Klient oferujący ubrania dla myśliwych, obserwował do tej pory największą sprzedaż w okresie wrzesień-styczeń, ponieważ wykorzystując kampanie w Google Ads polegał głównie na zapytaniach od użytkowników wyszukiwarki Google. Chciał sprawdzić, czy uruchomienie kampanii sprzedażowych w social media przyniesie większą sprzedaż w sezonie.


Zaproponowaliśmy po kolei:
- Skonfigurowaliśmy konta reklamowe i kampanie, które wystartowały na początku sezonu (wrzesień). Do konta był przypisany dedykowany specjalista zajmujący się w KAMAN głównie kampaniami reklamowymi w social media, z dużym doświadczeniem w ecommerce.
- Założyliśmy, że sprzedaż produktów z katalogu poprzez remarketing, oraz tzw. kampanie prospective to główne kategorie działań, na jakich powinniśmy się skupiać.
- Wyjątkowo dobre wyniki sprzedaży w sezonie, zachęciły nas do próby jego wydłużenia. Zwykle klient wygaszał swoje działania w okolicach marca, z racji niskiej ilości zapytań o asortyment w Google.
- Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe i uruchomiliśmy kampanie dopasowane do nowych klientów, z innego targetu niż dotychczasowi.

Rezultaty:
Zakładaliśmy z klientem, że współpracę zawiesimy w okolicach stycznia- lutego. Gdy naturalnie sprzedaż w tej branży zaczyna co roku spadać. Wyniki w sezonie wrzesień-luty znacznie przekraczały natomiast nasze oczekiwania, zatrzymując się na zwrocie 17 zł z jednej zainwestowanej w reklamy złotówki.
To skłoniło nas do pierwszej w historii działania tego klienta próby “przedłużenia” sezonu na kolejne miesiące (marzec-czerwiec) i jak się okazało odpowiednio zmieniając argumenty sprzedażowe oraz grupy odbiorców możemy wciąż uzyskiwać 1600% zwrotu z kampanii. To na tyle dobre wyniki, że przedłużamy współpracę na stałe, licząc na równie wysoką sprzedaż w sezonie wakacyjnym i przygotowując już budżety na kolejny “główny sezon”.
O współpracy mówimy tak:

