Usługi:

900% ROI w SEO dla e-commerce z biżuterią

Sprawdź, jak osiągnęliśmy 900% ROI i 50 000 zł dodatkowej sprzedaży miesięcznie poprzez działania SEO. W zaledwie 6 miesięcy, w bardzo konkurencyjnej branży: e-commerce z biżuterią.

0 % ROI

Każde 1 zł wydane na SEO generuje ok. 9 zł sprzedaży

0

zwiększonej sprzedaży z ruchu organicznego

Kim jest klient i z jakimi wyzwaniami się mierzy?

Iced Stuff to marka ze streetwearową biżuterią premium, której odbiorcy to głównie młodzi mężczyźni i kobiety.

Jej asortyment, skupiony wokół kultury hip-hop, doskonale trafił w niszę na polskim rynku, co napędziło szybki rozwój firmy.

Dynamiczne tempo wzrostu utrudniało rozsądne zarządzanie budżetem marketingowym  – kluczowe było nawiązanie współpracy z partnerem biznesowym, który będzie w stanie podjąć szybkie i trafne decyzje, napędzające dalszy rozwój firmy.

Problemem była też duża sezonowość branży i duży spadek sprzedaży poza najbardziej obfitymi miesiącami.

Nasze działania SEO rozwiązały te problemy, dostarczając ROI 900% w zaledwie 6 miesięcy, z planowanym dalszym, silnym wzrostem w kolejnych miesiącach.

Jakie cele biznesowe chcieliśmy osiągnąć?

Dywersyfikacja źródeł sprzedaży poprzez dodanie nowego kanału marketingowego – SEO;
Znalezienie sposobu na zachowanie satysfakcjonującego poziomu sprzedaży poza sezonem;
Przyspieszenie rozwoju firmy i zbudowanie pozycji lidera w niszy streetwearowej biżuterii męskiej.

Analiza dotychczasowych działań, czyli dlaczego nie przynosiły one oczekiwanych rezultatów?

Wcześniej Iced Stuff prowadziło działania SEO – zarówno samodzielnie, jak i we współpracy z inną agencją.

Niestety obydwa te kierunki okazały się nieefektywne i nie zrealizowały założonych celów biznesowych – zewnętrzna agencja nie zrozumiała unikalnej specyfiki marki, a w wewnętrznych działaniach zabrakło przemyślanej strategii.

 

Oto najważniejsze problemy, na które Iced Stuff natrafiło przed współpracą z nami:

Treści niedopasowane do wizerunku marki i jej grupy docelowej

Wcześniejsza agencja SEO nie zrozumiała specyfiki marki Iced Stuff – silniej opartej na wizerunku i komunikacji ukierunkowanej do młodych odbiorców.

Rezultatem były teksty napchane frazami SEO, ale o zbyt niskiej jakości, żeby nadawały się do publikacji.

Brak researchu fraz i analizy konkurencyjności

Wcześniejsze działania SEO nie zostały poparte precyzyjną analizą konkurencji i określeniem grup produktów, które mają największy potencjał do sprzedaży poprzez ruch z wyszukiwarki Google.

Brak link buildingu

W przypadku niszowych marek ważne jest budowanie autorytetu strony poprzez pozyskiwanie linków z zewnętrznych, wysokiej jakości portali o zbliżonej tematyce. Takie linki są silnym sygnałem dla Google, że strona jest wartościowa i warto pokazywać ją wyżej w wynikach wyszukiwania.

Jakie działania podjęliśmy i jakie dały one rezultaty?

Określenie grup produktów o największym potencjale sprzedażowym

Trzonem naszych działań był solidny research fraz kluczowych i analiza konkurencji.
Biżuteria to bardzo konkurencyjna branża w wyszukiwarce Google, jednak dzięki głębokiej analizie wyselekcjonowaliśmy szeroki zestaw fraz o niskiej konkurencyjności i dużym potencjale do pozyskiwania klientów.

Silne skupienie na zapytaniach z intencją zakupową

99% naszych działań było skupionych na pozyskiwaniu ruchu na zapytania o intencji zakupowej – czyli te, przy których istnieje największą szansa na dokonanie sprzedaży.
Dzięki temu nasze działania przekładały się na zarobione złotówki, a nie tylko puste statystyki w narzędziach analitycznych.

Budowa kilkudziesięciu podkategorii na nisko konkurencyjne frazy

W oparciu o analizę fraz i konkurencji stworzyliśmy rozbudowaną sieć podkategorii zoptymalizowaną pod SEO, zgodną z zapytaniami wpisywanymi w Google przez użytkowników.
Jedna grupa produktów potrafi być powiązana z nawet kilkunastoma różnymi zapytaniami, które potencjalni klienci wpisują w Google, chcąc dokonać zakupu.
Dla każdego takiego zapytania stworzyliśmy osobną podstronę zoptymalizowaną konkretnie pod to zapytanie, co pozwoliło nam na pozyskanie znacznie większego ruchu.

Dostosowanie tonu komunikacji treści SEO

Tworząc treści kluczowa była dla nas nie tylko optymalizacja SEO, ale też spełnienie wysokich standardów komunikacyjnych marki.
Dopasowanie tonu komunikacji do grupy docelowej i jej potrzeb było możliwe dzięki dobraniu copywritera z doświadczeniem w tworzeniu treści dla nastolatków oraz posiadaniu w zespole content managera – dodatkowej osoby dbającej o wysoką jakość tworzonych treści oraz ich zgodność z wytycznymi brandingowymi.

UX i automatyzacja wewnętrznego linkowania

Duża liczba podkategorii może utrudnić nawigację po stronie – dlatego kluczowe było dla nas trzymanie wysokich standardów UX.
Dodaliśmy nowe podkategorie poprzez wdrożenie specjalnego paska z linkami, imitującego funkcje filtrowania. Jego wygląd przypominał rozwiązania, które odbiorca zna ze sklepów takich, jak HM lub Zara.
Pasek filtrowania jest nie tylko wygodny dla użytkownika, ale też pozwala w naturalny i łatwy sposób stworzyć sieć wzajemnych linków między kategoriami oraz podkategorii, co jest bardzo ważnym czynnikiem rankingowym wyszukiwarki Google.

Pozyskiwanie wysokiej jakości backlinków

Nasze działania wsparliśmy, pozyskując linki prowadzące do najważniejszych kategorii – umieszczone na zewnętrznych, wysokiej jakości portalach, jak na przykład Fashion Business.
Linki z prestiżowych portali prowadzące do strony naszego klienta pozwoliły na znacznie szybsze osiągnięcie rezultatów i zajęcie wyższy pozycji w wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja meta opisów oraz techniczna

W ramach współpracy stopniowo rozwiązywaliśmy problemy techniczne na stronie, jak brak indeksacji niektórych podstron, niewłaściwe dobrane meta opisy czy linki prowadzące do nieistniejących podstron.

Rezultaty:

0 % ROI

Każde 1 zł wydane na SEO generuje ok. 9 zł sprzedaży

Dodatkowe

0

sprzedaży miesięcznie

Nasze działania SEO zwiększyły sprzedaż z ruchu organicznego o średnio 50 000 zł miesięcznie

0 %

wzrostu sprzedaży z SEO poza sezonem

Nasze działania są mniej podatne na zmiany sezonowe, generując wysoką sprzedaż niezależnie od tego, czy obecnie jest okres sprzedażowy.

0 %

wzrostu ruchu organicznego

Ruch organiczny podwoił się po 6 miesiącu współpracy.

To rezultaty po zaledwie 6 miesiącach działań SEO – wciąż zachowujemy silny trend wzrostowy I spodziewamy się dalszego wzrostu ROI w kolejnych 6 miesiącach współpracy.

Chcesz, żebyśmy podobne rezultaty osiągnęli w Twojej firmie?

Umów się na bezpłatną konsultację i sprawdźmy, jak możemy Ci pomóc.