Wykonaliśmy:

400 nowych umów na usługi hostingowe
i domeny w 3 miesiące dzięki kampaniom Facebook Ads - branża usług hostingowych

3 miesiące

Czas współpracy

400

nowych umów na usługi hostingowe

Kim jest klient i z jakimi wyzwaniami się mierzy?

Omawiana w case study Marka od ponad 10 lat zapewnia usługi hostingowe i serwerowe.

 

Marka jest znana i doceniany wśród specjalistów w zakresie SEO/SEM, oraz osób, które posiadają wiedzę z zakresu pozycjonowania czy IT.  Problemem klienta było dotarcie do szerszego konsumenta, posiadającego mniejszą wiedzę na temat usług hostingowych, na którego w mniejszym stopniu działają argumenty “zimne”, techniczne, a większym rozpoznawalność wybieranego dostawcy usług.

 

Jakie cele biznesowe chcieliśmy osiągnąć?

Zwiększenie zakupów usług hostingowych i serwerowych przez osoby, które nie są specjalistami w branży SEO, SEM czy IT.
Osiągnięcie kosztu pozyskania klienta na poziomie 30 zł — klient na podstawie wyliczeń dotyczących średniego CLTV ustalił, że byłby to dla niego najbardziej opłacalny koszt pozyskania zakupu.

Customer Lifetime Value (CLV) to wartość, jaką firma zyska od klienta przez cały okres, w którym korzysta on z jej usług i dokonuje zakupów.

Analiza dotychczasowych działań, czyli dlaczego nie przynosiły one oczekiwanych rezultatów?

Błędnie zaimplementowana analityka

Na koncie nie było poprawnie wdrożonych najważniejszych konwersji — dodania do koszyka, finalizacji zakupu, czy dodania do koszyka. Ponadto nie były zbierane wartości zakupów. Związku, z czym kampanie optymalizowały się pod błędne dane.

Konto nie posiadało przemyślanej struktury

były na nim włączane doraźnie pojedyncze kampanie, z pojedynczym zestawem reklam i jedną kreacją reklamową. Na koncie nie było podziału na działania na nowych odbiorców i remarketing.

Problemy z wydajnością strony

Na koncie były stosowne kampanie sprzedażowe, skierowane do niszy klienta (do osób, z wyższą wiedzą na temat reklamowanego produktu). Nie było jednak prowadzonych działań, które pomogłyby zdobywać klientów mniej wyedukowanych w kontekście produktu.

Jakie działania podjęliśmy i jakie dały one rezultaty?

Pierwszym podjętym działaniem było uporządkowanie kwestii analityki, — prawidłowe wdrożenie konwersji wraz z ich wartościami, tak, aby nasze działania bazowały na rzetelnych danych, jak i również, aby same kampanie mogły się prawidłowo optymalizować.

Ważnym elementem strategii była edukacja potencjalnego klienta. Mieliśmy dotrzeć do grupy odbiorców niemających profesjonalnej wiedzy dotyczącej produktu. W związku, z czym stworzyliśmy kampanię edukacyjną z serią reklam tłumaczących ofertę, ponadto w kampaniach sprzedażowych opieraliśmy się na obrazowych, bazujących na prawdziwych wyliczeniach danych np. “Czy wiesz, że za utrzymywanie domeny u aktualnego rejestratora przepłacasz nawet 154 rocznie?” czy “Twoja strona może ładować się nawet 7 razy szybciej”. Kreacje graficzne nawiązywały do internetowego humoru tzw. memów, przedstawiając dane w sposób obrazowy i humorystyczny.

Ważnym punktem działań było odpowiednie targetowanie odbiorców. Analityka na koncie została przez naszą agencję poprawiona i niezbędne było ponowne zgromadzenie danych, które pozwoliły nam na wykorzystywanie danych ze strony do remarketing i stworzenia wartościowych grupy podobnych odbiorców. W związku, z czym na początku naszych działań postawiliśmy na precyzyjne targetowanie bazujące na zainteresowaniach, jak i zbudowaliśmy krótki lejek sprzedażowy, którego pierwszym etapem była kampania edukacyjna. W kolejnym etapie, kiedy uzbieraliśmy odpowiednią ilość danych, wdrożyliśmy do kampanii grupy remarketingowe i grupy podobnych odbiorców.

Rezultaty

400 nowych umów na usługi hostingowe i domeny,

Osiągnięcie ustalonego KPI - 30 zł za zakup już w pierwszym miesiącu współpracy.

Niski koszt pozyskania zakupów nawet w grupach reklam kierowanych na tak zwany “zimny ruch”.

Stabilne i cały czas rosnące wyniki.

Podsumowanie

W ciągu 3 miesięcy kampanii Facebook Ads dla omawianego Klienta udało się pozyskać 400 nowych umów na usługi hostingowe i domeny, generując pierwszy przychód (pierwsza FV) przekraczający 50 000 zł.

Kluczowym wyzwaniem było dotarcie do szerszej grupy konsumentów, którzy nie są ekspertami technicznymi, oraz edukacja na temat oferty. Już w pierwszym miesiącu udało się osiągnąć zakładany koszt pozyskania klienta na poziomie 30 zł.

nowych umów na usługi hostingowe i domeny
0
Czas współpracy
0 miesiące

Chcesz, żebyśmy podobne rezultaty osiągnęli w Twojej firmie? Umów się na bezpłatną konsultację i sprawdźmy, jak możemy Ci pomóc.