Omawiana w case study Marka od ponad 10 lat zapewnia usługi hostingowe i serwerowe.
Marka jest znana i doceniany wśród specjalistów w zakresie SEO/SEM, oraz osób, które posiadają wiedzę z zakresu pozycjonowania czy IT. Problemem klienta było dotarcie do szerszego konsumenta, posiadającego mniejszą wiedzę na temat usług hostingowych, na którego w mniejszym stopniu działają argumenty “zimne”, techniczne, a większym rozpoznawalność wybieranego dostawcy usług.
Customer Lifetime Value (CLV) to wartość, jaką firma zyska od klienta przez cały okres, w którym korzysta on z jej usług i dokonuje zakupów.
Na koncie nie było poprawnie wdrożonych najważniejszych konwersji — dodania do koszyka, finalizacji zakupu, czy dodania do koszyka. Ponadto nie były zbierane wartości zakupów. Związku, z czym kampanie optymalizowały się pod błędne dane.
były na nim włączane doraźnie pojedyncze kampanie, z pojedynczym zestawem reklam i jedną kreacją reklamową. Na koncie nie było podziału na działania na nowych odbiorców i remarketing.
Na koncie były stosowne kampanie sprzedażowe, skierowane do niszy klienta (do osób, z wyższą wiedzą na temat reklamowanego produktu). Nie było jednak prowadzonych działań, które pomogłyby zdobywać klientów mniej wyedukowanych w kontekście produktu.
Pierwszym podjętym działaniem było uporządkowanie kwestii analityki, — prawidłowe wdrożenie konwersji wraz z ich wartościami, tak, aby nasze działania bazowały na rzetelnych danych, jak i również, aby same kampanie mogły się prawidłowo optymalizować.
Ważnym elementem strategii była edukacja potencjalnego klienta. Mieliśmy dotrzeć do grupy odbiorców niemających profesjonalnej wiedzy dotyczącej produktu. W związku, z czym stworzyliśmy kampanię edukacyjną z serią reklam tłumaczących ofertę, ponadto w kampaniach sprzedażowych opieraliśmy się na obrazowych, bazujących na prawdziwych wyliczeniach danych np. “Czy wiesz, że za utrzymywanie domeny u aktualnego rejestratora przepłacasz nawet 154 rocznie?” czy “Twoja strona może ładować się nawet 7 razy szybciej”. Kreacje graficzne nawiązywały do internetowego humoru tzw. memów, przedstawiając dane w sposób obrazowy i humorystyczny.
Ważnym punktem działań było odpowiednie targetowanie odbiorców. Analityka na koncie została przez naszą agencję poprawiona i niezbędne było ponowne zgromadzenie danych, które pozwoliły nam na wykorzystywanie danych ze strony do remarketing i stworzenia wartościowych grupy podobnych odbiorców. W związku, z czym na początku naszych działań postawiliśmy na precyzyjne targetowanie bazujące na zainteresowaniach, jak i zbudowaliśmy krótki lejek sprzedażowy, którego pierwszym etapem była kampania edukacyjna. W kolejnym etapie, kiedy uzbieraliśmy odpowiednią ilość danych, wdrożyliśmy do kampanii grupy remarketingowe i grupy podobnych odbiorców.
W ciągu 3 miesięcy kampanii Facebook Ads dla omawianego Klienta udało się pozyskać 400 nowych umów na usługi hostingowe i domeny, generując pierwszy przychód (pierwsza FV) przekraczający 50 000 zł.
Kluczowym wyzwaniem było dotarcie do szerszej grupy konsumentów, którzy nie są ekspertami technicznymi, oraz edukacja na temat oferty. Już w pierwszym miesiącu udało się osiągnąć zakładany koszt pozyskania klienta na poziomie 30 zł.