Wykład z wideo marketingu na seminarium uczelni ASBIRO

Wykład z wideo marketingu na uczelni. Sprawdź, czego dowiedzieli się studenci i zyskaj dawkę przydatnych informacji.
Czas czytania 4 minut

Uczelnia ASBIRO to miejsce, gdzie młodzi ludzie szkolą się z biznesu. Jej wyróżnikiem jest to, że wykładają tam wyłącznie doświadczeni przedsiębiorcy, którzy mogą poszczycić się sukcesami w biznesie. Dzięki temu studenci uczą się biznesu od najlepszych. Obecnie władze uczelni postawiły duży nacisk na edukowanie swoich studentów w zakresie promowania firm w Sieci. A jak wiadomo współcześnie bez tego nie sposób liczyć na prężny rozwój firm i marek. Cieszę się, że uczelnia zauważyła potrzebę nauki w tym dziale marketingu – oznacza to, że myślą przyszłościowo, nie pozostając w starych trendach i ramach.

Wykład z wideo marketingu dla studentów ASBIRO

Jakiś czas temu miałam przyjemność poprowadzić dla studentów ASBIRO wykład z wideo marketingu, który trwał przeszło 70 minut. Studenci słuchali o tym, jakie wideo tworzyć i publikować w social mediach, aby przynosiło to zyski firmie. Obecnie video marketing jest jednym z kluczowych narzędzi i trendów w marketingu internetowym. 

Z raportu Hootsuite 2021 wynika, że ponad 95% internautów preferuje oglądanie w sieci materiałów w postaci wideo. Wideo to świetny sposób na angażowanie użytkowników skupionych wokół danej marki oraz budowanie z nimi długofalowych relacji. Stanowią dobry sposób na dotarcie do nowych klientów, którzy mogą stać się nam lojalni, dzięki temu, że oferujemy im ciekawy, wartościowy content w postaci wideo i nie tylko. 

Ze studentki w wykładowcę w dwa lata

Dwa lata temu byłam studentką ASBIRO, teraz – wykładałam dla innych. To był dla mnie duży zaszczyt, ale i odpowiedzialność. Wierzę, że studenci dostali zastrzyk motywacji, by działać więcej i przede wszystkim – bardziej świadomie w zakresie wideo marketingu na potrzeby swojego biznesu.

Każdy z tematów, który poruszyłam został poparty odpowiednimi przykładami, a także rzetelnymi danymi. Były to przykłady stworzone zarówno w ramach naszej agencji marketingowej KAMAN, jak również oparte na innych dużych kontach w social media. Konkretne przykłady prężnie rozwijających się marek i analiza ich działań w zakresie promocji poprzez media społecznościowe mogą stanowić nie tylko dobrą inspirację, ale także świetny materiał do analizy skutecznych działań marketingowych i wizerunkowych. Warto przecież uczyć się od najlepszych!

Czas na dyskusję

Po wykładzie studenci mieli możliwość zadawania pytań. Był to czas krótkich dyskusji podczas których mogli dowiedzieć się więcej i wzbogacić o wiedzę z zakresu marketingu internetowego, promocji w social mediach i tworzenia wideo na potrzeby rozwoju firm i marek osobistych. Spora część grupy skorzystała z tej opcji co oznacza, że wykład ich zainteresował i pobudził do refleksji. To dla mnie najlepszy feedback, bo dzięki temu wiem, że słuchacze byli uważni, a sam wykład ich nie znudził.

Wywiad dla ASBIRO TV

Ostatnim elementem mojego wystąpienia był wywiad dla ASBIRO TV dotyczący nagrywania telefonem. W wywiadzie opowiedziałam o tym, co jest potrzebne, aby stworzyć krótkie formaty wideo, które można umieszczać na poszczególnych kanałach social mediów. Podkreśliłam, że w zasadzie potrzebujemy do tego dwóch rzeczy – dobrego telefonu i kilku aplikacji, a wśród nich video editor. Dobre programy do tworzenia i edycji wideo są obecnie nie tylko dostępne za darmo, ale oferują też szerokie możliwości. Dzięki temu każdy z powodzeniem może wypróbować je bez obaw, że inwestycja się nie zwróci. Wystarczy jedynie poświęcić odrobinę czasu, aby nauczyć się ich obsługi. Ćwiczenia czynią mistrza. Po kilku próbach montowania filmów z można zauważyć satysfakcjonujące efekty. Dzięki filmom zamieszczonym w social mediach uczynisz swoje strony zdecydowanie bardziej atrakcyjnymi i ciekawszymi dla odbiorców. 

Jakie aplikacje na telefon polecam?

  • Lomotif – edytor wideo
  • InShot – aplikacja do montażu wideo
  • Videoleap
  • Mojo
  • VN video editor

Korzystanie z darmowych aplikacji stało się dziś bardzo popularne i to bardzo dobrze. Poszczególne aplikacje oferują coraz bogatsze możliwości w zakresie kreowania wideo na potrzeby rozwijania swojej marki w social media. Wybrany program do edycji filmów może pomóc Ci przebić się przez działania konkurencji i cieszyć się rozwojem za sprawą rozbudowanych opcji montażu, a także czerpać korzyści z działań w zakresie wideo marketingu. Filmy w social media stają się coraz bardziej popularne, dzięki czemu z powodzeniem możemy wykorzystać ich potencjał reklamowy oraz wizerunkowy. Tworząc firmowe wideo możemy osiągać nie tylko większe zasięgi w mediach społecznościowych, docierać do szerszego grona potencjalnych klientów, ale również uzyskać lepsze efekty sprzedażowe.

Podsumowując

Jestem wdzięczna uczelni ASBIRO za możliwość motywowania przedsiębiorców. To był dobry wykład i jestem z niego dumna.

Obejrzyj backstage z wykładu 

A jakie Twoje działanie sprawiło, że czujesz dumę? Napisz mi w komentarzu. Jeżeli chcesz rozwijać swoją markę za pomocą wideo marketingu, ale nie za bardzo wiesz od czego zacząć, aby przynosiło to efekty – zapraszam Cię na szkolenie!

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Bez kategorii

Na czym polega marketing w e-Commerce?

Czas czytania 4 minut Hasło e-Commerce jest popularne, ale co tak naprawdę oznacza? Na czym polega marketing w e-Commerce i jakie daje korzyści? Sprawdźmy! Co to jeste-Commercemarketing? Każdy produkt

Bez kategorii

Badanie efektywności kampanii reklamowej

Czas czytania 4 minut Badanie efektywności kampanii reklamowej w Internecie jest możliwe i charakterystyczne właśnie dla marketingu online. Możliwość mierzenia wszystkiego (m.in. zysków ze sprzedaży, zwrotu inwestycji czy efektywności

Co to jest marketing i na czym polega?

Czas czytania 4 minut Jeśli chcesz wiedzieć, co to jest marketing, przyjrzyj się swojej codzienności. Przeglądasz media społecznościowe i widzisz propozycje wycieczki tuż przed zaplanowaniem urlopu. Idziesz po bułki