OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG

§ 1.Postanowienia ogólne

  1. Niniejsze ogólne warunki współpracy (dalej: „OWW”) określa zasady i warunki świadczenia Usług przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego.
  2. OWW – w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną – jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy z dnia o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  3. Wykonawcą jest KAMAN Tomasz Więch spółka komandytowo-akcyjna z siedzibą w Kozłówku (Kozłówek 55a, 38-126 Markuszowa), wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000943545, NIP: 8191674847 (dalej: „Wykonawca”).
  4. Kontakt Wykonawcą jest możliwy za pomocą:
    1. poczty elektronicznej – pod adresem: [email protected]
    2. poczty tradycyjnej – pod adresem: Kozłówek 55a, 38-126 Markuszowa
  5. Wykonawca świadczy Usługi wyłącznie na rzecz Zamawiających będących Przedsiębiorcami albo Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta. 
  6. Przed zawarciem Umowy, Zamawiający zobowiązany jest zapoznać się z OWW oraz Regulaminem powierzenia.
  7. Szczegółowe warunki świadczenia danej Usługi określa sporządzone przez Wykonawcę oraz zaakceptowane przez Zamawiającego Zamówienie. 
  8. Usługi świadczone są odpłatnie, chyba że postanowienia Zamówienia stanowią inaczej. Strony niniejszym potwierdzają, że w przypadku braku terminowej płatności Wynagrodzenia, Wykonawca może skorzystać z wszelkich uprawnień określonych przepisami prawa oraz z uprawnień określonych w § 8 OWW. 

§ 2. Definicje

Poniższe terminy pisane wielką literą mają następujące znaczenie

  1. Dalsza licencja – dalsza licencja, na podstawie której Wykonawca upoważnia Zamawiającego do korzystania z Materiałów licencyjnych wykorzystanych przez Wykonawcę w ramach Usług;
  2. Dzień roboczy – dni od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-16:00, z wyłączeniem dni wolnych od pracy w rozumieniu ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy; 
  3. Informacje poufne – wszystkie informacje przekazywane między Stronami, w tym wszelkie opracowania zbiorowe, kompilacje oraz inne dokumenty w takim zakresie, w jakim zawierać będą one jakiekolwiek informacje udostępnione z zastrzeżeniem poufności lub oparte będą na takich informacjach. Informacje poufne w szczególności dotyczą:  strategii biznesowej i marketingowej Strony ujawniającej; klientów, kontrahentów, sponsorów, partnerów, pracowników i współpracowników Strony ujawniającej; wszelkich danych finansowych, handlowych, technicznych, operacyjnych Strony ujawniającej; danych Strony ujawniającej z zakresu public relations; badań, analiz, opracowań i planów dotyczących działalności Strony ujawniającej oraz klientów i partnerów Strony ujawniającej; zawartych umów, porozumień i innych zobowiązań pomiędzy Stronami;
  4. Kosztorys – szczegółowe zestawienie wydatków oraz kosztów związanych z wykonaniem Zamówienia;
  5. Koszty dodatkowe – odrębne od wynagrodzenia Wykonawcy wydatki niezbędne do wykonania danej Usługi, do których pokrycia zobowiązany jest Zamawiająca;
  6. Materiały – wszelkie treści materialne i niematerialne, w szczególności treści wizualne (w tym grafiki, fotografie, animacje), treści audialne, treści audiowizualne, treści tekstowe i informacje. Materiałami w rozumieniu Umowy są także Utwory oraz Wizerunki;
  7. Materiały licencyjne – Materiały stworzone przez osoby inne niż Zamawiający oraz Wykonawca, które Wykonawca wykorzystał w ramach świadczenia Usług, w tym poprzez ich włączenie od stworzonych przez siebie Materiałów;
  8. Materiały Zamawiającego – Materiały przekazane Wykonawcy przez Zamawiającego w celu ich wykorzystania w ramach Usług, którymi Zamawiający dysponuje na podstawie przysługujących mu autorskich praw majątkowych lub licencji. Materiałami Zamawiającego w szczególności jego logotypy, znaki towarowe oraz oznaczenia jego produktów i usług;
  1. Opiekun klienta – dedykowana przez Wykonawcę osoba zajmująca się obsługą Zamawiającego i bieżącym kontaktem z Zamawiającym; 
  2. OWW – termin zdefiniowany w § 1 ust. 1 OWW, stanowiący załącznik do Zamówienia. 
  3. Pierwotna licencja – licencja, na podstawie której Wykonawca wykorzystał Materiały licencyjne w ramach Usług;
  4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;
  5. Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, która zawarła z Wykonawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, nieposiadającą jednak dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej;
  6. Regulamin powierzenia – regulamin powierzenia przetwarzania danych osobowych, na podstawie którego Zamawiający powierza Wykonawcy przetwarzanie danych osobowych niezbędnych do świadczenia Usług;
  7. RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych;
  8. Siła wyższa – zdarzenie nagłe i niezależne od woli Stron, którego wystąpienia Strony nie mogły przewidzieć nawet przy zachowaniu należytej staranności, w szczególności: działania wojenne, masowe zamieszki, katastrofa naturalna, wprowadzenie przez organy państwa stanu wojennego, stanu wyjątkowego, stanu klęski żywiołowej lub stanu epidemii, a także związane z tym zakazy i nakazy oraz działania Serwisów a także przerwy w działaniu Serwisów niezależne od Stron; 
  9. Serwis – platforma społecznościowa taka jak m.in. Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, Linkedin lub inne, wykorzystywane do wykonania Umowy, jeżeli Zamówienie tak stanowi.
  10. Strona, Strony – łącznie Zamawiający i Wykonawca, lub Zamawiający lub Wykonawca osobno;
  11. Strona otrzymująca – Strona, która otrzymuje Informacje poufne;
  12. Strona ujawniająca – Strona, która ujawnia Informacje poufne;
  13. Umowa – umowa zawarta pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, której przedmiotem jest odpłatne świadczenie przez Wykonawcę Usług na rzecz Zamawiającego;
  14. Usługi – świadczenia wykonywane przez Wykonawcę na rzecz Zamawiający, mogące obejmować w szczególności następujące usługi:
    1. opracowanie strategii marki oraz strategii komunikacji;
    2. opracowanie kreacji i materiałów reklamowych;
    3. produkcja audiowizualnych materiałów reklamowych;
    4. obsługa profili w Serwisach;
    5. planowanie i przygotowanie kampanii reklamowych;
    6. planowanie oraz zakup mediów offline oraz online;
  15. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
  16. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
  17. Utwór – utwór lub artystyczne wykonanie w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawach autorskich i prawach pokrewnych powstałe w ramach świadczenia Usług;
  18. Wizerunek – wizerunek w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawach autorskich, a także imię, nazwisko pseudonim oraz głos;
  19. Wykonawca – termin zdefiniowany § 1 ust. 2 OWW;
  20. Wynagrodzenie – wynagrodzenie należne Wykonawcy z tytułu wykonania Umowy
  21. Zamawiający – osoba, która zawarła z Wykonawcą Umowę lub podjęła działania zmierzające do jej zawarcia;
  22. Zamówienie – dokument określający szczegółowe warunki świadczenia danej Usługi;
  23. Zamówienie Zmieniające dokument określający zmienione za porozumiem Stron szczegółowe warunki świadczenia danej Usługi.

§ 3. Ogólne zasady współpracy

  1. Strony zobowiązują się postępować wobec siebie lojalnie i wykonywać Umowę z dbałością o renomę drugiej Strony a także współdziałać ze sobą w zakresie niezbędnym do należytego wykonania Umowy, w szczególności dostarczać sobie nawzajem potrzebne informacje i Materiały. 
  2. Wykonawca zobowiązany jest świadczyć Usługi z dochowaniem należytej staranności, wynikającej z zawodowego charakteru prowadzonej działalności.
  3. Wykonawca może powierzyć świadczenie całości lub części Usług wybranym przez siebie podwykonawcom. W przypadku dokonania powierzenia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania podwykonawcy jak za własne czynności.
  4. W celu uniknięcia wątpliwości, Strony uzgadniają, że Usługi świadczone będą w Dni robocze, chyba że co innego wynika z Zamówienia. Świadczenie Usług w dni inne niż Dni robocze następuje za dodatkowym wynagrodzeniem, ustalonym między Stronami, chyba że Zamówienie stanowi inaczej. 
  5. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić, aby Materiały dostarczone Zamawiającemu w ramach świadczenia Usług; 
    1. spełniały wszystkie parametry wskazane w Zamówieniu;
    2. nie były w żaden sposób obciążone na rzecz podmiotów trzecich;
    3. mogły być wykorzystywane przez Zamawiającego zgodnie z przeznaczeniem bez naruszania jakichkolwiek praw podmiotów trzecich, w szczególności praw autorskich, praw własności przemysłowej i dóbr osobistych.
  6. Usługi świadczone będą w terminach uzgodnionych między Stronami w harmonogramie, uzgadnianym za pośrednictwem wiadomości elektronicznych lub stanowiącym część Zamówienia. 
  7. W przypadku, w którym działalność Zamawiającego podlega szczególnym warunkom prawnym, w tym dotyczącym reklamy, jak np. w przypadku branży alkoholowej, tytoniowej, medycznej i beauty, Zamawiający zobowiązuje się przestrzegać przepisów prawa w prowadzeniu działalności oraz reklamy, w tym w szczególności nie kierować do Wykonawcy żądań sprzecznych z zasadami prowadzenia reklamy w ww. branżach. 
  8. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za działania podjęte na bezpośrednie żądanie Zamawiającego, w przypadku, gdy Wykonawca uprzedniego poinformował Zamawiającego o niezgodności lub ryzyku niezgodności żądanych działań z przepisami prawa lub zasadami współżycia społecznego a Zamawiający podtrzymał swoje żądanie. 
  9. Wykonawca wyznaczy dla Zamawiającego Opiekuna klienta, który będzie na bieżąco zajmować się obsługą Zamawiającego oraz komunikacją z Zamawiającym. Czas reakcji Opiekuna klienta nie jest dłuższy niż 48 godzin w Dni robocze. 
  10. Strony zgodnie postanawiają, że Umowa oraz zawierane na jej podstawie Zamówienia mają charakter umów starannego działania i nawet pomimo zachowania należytej staranności przy wykonywaniu niniejszej Umowy, Wykonawca nie gwarantuje Zamawiającemu osiągnięcia konkretnie określonych efektów świadczonych przez nią usług marketingowych, w szczególności wyników finansowych, wyników sprzedażowych lub pozyskania nowych klientów, liczby odsłon profili Zamawiającego, pozyskania nowych obserwujących czy uzyskanych reakcji na profilach Zamawiającego. 

§ 4. Materiały Zamawiającego

  1. Zamawiający przyjmuje do wiadomości, że do wykonania Usług konieczna jest jego bieżąca współpraca. W związku powyższym, Zamawiający zobowiązuje się do dostarczania Wykonawcy rzetelnych informacji i Materiałów Zamawiającego oraz danych dostępowych niezbędnych do świadczenia Usług, a także zobowiązuje się dokonywać niezbędnych wyborów bez zbędnej zwłoki w uzgodnionych z Wykonawcą terminach, umożliwiających świadczenie Usług zgodnie z przyjętymi przez Strony założeniami.
  2. Zamawiający zobowiązuje się na bieżąco (co najmniej raz w miesiącu) poinformować Wykonawcę o swojej aktualnej sytuacji, w szczególności obecnych i nowych produktach, usługach, zmianach w dotychczasowych produktach, usługach wraz z przesłaniem niezbędnych Materiałów Zamawiającego w tym zakresie. 
  3. W przypadku, gdy wykonanie Usługi wymaga dostarczenia Wykonawcy Materiałów Zamawiającego, Zamawiający zobowiązuje się zapewnić, aby Materiały Zamawiającego:
  4. Przekazanie Wykonawcy Materiałów Zamawiającego jest równoznaczne z udzieleniem przez Zamawiający licencji na ich wykorzystanie w ramach Usług, w tym poprzez włączenie do Materiałów stworzonych przez Wykonawcę w ramach Usług. Zakres korzystania z Materiałów Zamawiającego na podstawie licencji wskazanej w zdaniu poprzedzającym obejmuje wszystkie sposoby korzystania niezbędne do wykonania Usług wskazanych w danym Zamówieniu (w tym ich publikację).
  5. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w świadczeniu Usług będące skutkiem opóźnienia Zamawiającego w przekazaniu informacji lub Materiałów Zamawiającego niezbędnych do wykonania Usług. W przypadku opóźnienia Zamawiającego, terminy realizacji Usług ulegają przesunięciu o czas opóźnienia a Wykonawca określi nowe terminy realizacji Usług, o czym poinformuje Zamawiającego. 
  6. Jeżeli w wyniku wykorzystania w ramach Usług Materiałów Zamawiającego niespełniających warunków wskazanych w ust. 3 powyżej, na Wykonawcę zostanie nałożony obowiązek zapłaty odszkodowania lub zadośćuczynienia podmiotowi trzeciemu, Zamawiający zobowiązuje się zwrócić Wykonawcy kwotę tego odszkodowania lub zadośćuczynienia w terminie 7 (siedmiu) dni od dnia otrzymania wezwania do jej zapłaty oraz dokumentów potwierdzających jej wysokość.

§ 5. Zamówienia

  1. Zamówienia sporządzane są przez Wykonawcę w formie dokumentowej, na podstawie założeń przesłanych przez Zamawiającego za pomocą poczty elektronicznej. Na podstawie przesłanych założeń, Wykonawca sporządza ofertę i kosztorys, a następnie przedstawia je Zamawiającemu do akceptacji za pomocą poczty elektronicznej. W przypadku, gdy przesłane założenia nie umożliwiają sporządzenie oferty i Kosztorysu, Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o ich uzupełnienie.
  2. Po akceptacji oferty i Kosztorysu przez Zamawiającego, Wykonawca sporządza dokument Zamówienia oraz Kosztorys przesyła je Zamawiającemu pocztą elektroniczną. 
  3. Wykonawca może odmówić sporządzenia oferty, Kosztorysu lub Zamówienia, z uzasadnionych przyczyn, w szczególności, jeżeli:
    1. założenia Zamawiającego pozostają w sprzeczności z ustalonymi zasadami współpracy określonymi w OWW;
    2. posiadane przez niego zasoby materialnie i organizacyjne nie pozwalają na realizację założeń Zamawiającego;
    3. nie jest w stanie zrealizować założeń Zamawiającego w proponowanym przez niego terminie. 
  4. W terminie 7 (siedmiu) dni od dnia otrzymania Zamówienia, Zamawiający może:
    1. potwierdzić Zamówienie;
    2. zgłosić zastrzeżenia do Zamówienia;
    3. zrezygnować z Zamówienia.
  5. Brak dokonania przez Zamawiającego choćby jednej z czynności, o których mowa w ust. 4 powyżej, w terminie wskazanym w tym postanowieniu Umowy, uznaje się za rezygnację z Zamówienia.
  6. W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń, Strony uzgadniają wspólnie ostateczną treść Zamówienia. 
  7. Wykonawca przystępuje do świadczenia Usług przewidzianych w Zamówieniu wyłącznie po jego potwierdzeniu przez Zamawiającego. Z chwilą potwierdzenia Zamówienia zostaje zawarta Umowa. 
  8. Potwierdzenie Zamówienia może nastąpić, w zależności od woli Stron i przedmiotu Zamówienia:
    1. za pomocą poczty elektronicznej;
    2. przy wykorzystaniu internetowego systemu pozwalającego na zatwierdzanie dokumentów na odległość;
    3. w formie pisemnej. 
  9. Wykonanie Usług następuje zgodnie z warunkami określonymi w Zamówieniu. 
  10. W celu uniknięcia wątpliwości, Strony niniejszym wyłączają zastosowanie art. 68(2) oraz 69 Kodeksu cywilnego (tj. dorozumianego i milczącego przyjęcia oferty). 
  11. Szczegółowe uzgodnienia dotyczące sposobu wykonywania Zamówienia dokonywane będą za pośrednictwem wiadomości elektronicznych.

§ 6. Zmiany Zamówień

  1. Potwierdzone przez Zamawiającego Zamówienie nie podlega wypowiedzeniu, odstąpieniu ani rozwiązaniu i może być zmienione wyłącznie poprzez sporządzenie i zaakceptowanie przez obie Strony Zamówienia Zmieniającego, z zastrzeżeniem postanowień § 8 ust. 5 lub postanowień Zamówienia. 
  2. Z chwilą zaakceptowania Zamówienia Zmieniającego, pierwotne Zamówienie traci moc, co w żaden sposób nie wpływa na wynagrodzenie należne za Usługi dotychczas wykonane przez Wykonawcę na jego podstawie oraz udokumentowane koszty poniesione przez Wykonawcę w celu realizacji Zamówienia do czasu jego zmiany. 
  3. O ile Zamówienie lub Kosztorys nie stanowią inaczej, Wykonawca nie gwarantuje niezmienności ceny i kosztu nabycia usług lub materiałów niezbędnych do wykonania Usługi, określonych w Kosztorysie. 
  4. W przypadku zmiany kosztu nabycia usług lub materiałów niezbędnych do wykonania Usługi, określonych w Kosztorysie Wykonawca zobowiązuje się poinformować Zamawiającego o zmianie kosztu przedstawiając nowy Kosztorys.
  5. W terminie 3 dni roboczych, Zamawiający ma prawo do złożenia sprzeciwu względem nowego Kosztorysu. W przypadku złożenia sprzeciwu, Usługi realizowane będą z pominięciem usług lub materiałów, których koszt nabycia uległ zmianie, chyba że Strony uzgodnią inaczej.

§ 7. Wynagrodzenie i zasady rozliczeń

  1. Kwotę Wynagrodzenia należnego Wykonawcy z tytułu wykonania Usług, z wyszczególnieniem kwot należnych za daną Usługę, określa Zamówienie. Ponadto, Zamówienie może określać także Koszty dodatkowe.
  2. O ile Zamówienie nie stanowi inaczej, Wynagrodzenie płatne jest z góry, przed wykonaniem Usług. 
  3. Zamówienie określać będzie terminy płatności Wynagrodzenia oraz Kosztów dodatkowych. 
  4. Strony postanawiają, że Koszty dodatkowe będą doliczane do Wynagrodzenia i płatne wraz z nim. Dalsze postanowienia dotyczące Wynagrodzenia stosuje się także do Kosztów dodatkowych. 
  5. Kwota Wynagrodzenia będzie powiększana o kwotę podatku VAT w wysokości wynikającej z obowiązujących przepisów.
  6. Wynagrodzenie płatne jest na podstawie faktury VAT przesyłanej Zamawiającemu w postaci elektronicznej, za pomocą poczty elektronicznej. Zamawiający niniejszym wyraża zgodę na wstawianie przez Wykonawcę faktur w postaci elektronicznej i przesyłane ich za pomocą poczty elektronicznej. 
  7. Płatność Wynagrodzenia następuje przelewem na rachunek bankowy wskazany w fakturze. 
  8. Dniem zapłaty Wynagrodzenia jest dzień uznania rachunku bankowego Wykonawcy.
  9. Strony postanawiają, że Wynagrodzenie za dane Usługi obejmuje także wynagrodzenie za przeniesienie autorskich praw majątkowych do stworzonych w ich ramach Utworów albo udzielenie licencji na korzystanie z tych Utworów zgodnie z Zamówieniem, na wszystkich polach eksploatacji oraz za korzystanie z Wizerunków. 
  10. W przypadku, gdy w toku świadczenia Usług powstanie konieczność poniesienia przez Wykonawcę Kosztów dodatkowych lub wykonania Usług nieobjętych Zamówieniem zaakceptowanym przez Zamawiającego, poniesienie takich Kosztów dodatkowych lub wykonanie takich Usług wymaga uzyskania uprzedniej zgody Zamawiającego udzielonej za pomocą poczty elektronicznej. Zamawiający nie jest zobowiązany do pokrycia Kosztów dodatkowych poniesionych przez Wykonawcę lub zapłaty wynagrodzenia za Usługi wykonane przez Wykonawcę bez uzyskania zgody wskazanej w zdaniu poprzedzającym. 

§ 8. Uprawnienia Wykonawcy

  1. Wykonawca jest uprawniony do wstrzymania się od świadczenia Usług w przypadku:
    1. opóźnienia Zamawiającego w dokonaniu jakiejkolwiek płatności na rzecz Wykonawcy, przekraczającego 3 (trzy) dni od dnia wymagalności lub 
    2. przekroczenia przez sumę zaległości Zamawiającego wobec Wykonawcy kwoty 1.000,00 zł (tysiąc złotych) netto; 
    3. braku należytej współpracy ze strony Zamawiającego, zgodnie z § 4 Umowy. 
  2. W przypadku, gdy Wynagrodzenie płatne jest z góry, przed wykonaniem Usług, Wykonawca uprawniony jest do wstrzymania się z rozpoczęciem świadczenia Usług do czasu zapłaty Wynagrodzenia przez Zamawiającego.
  3. O wstrzymaniu świadczenia Usług oraz o wstrzymaniu rozpoczęcia świadczenia Usług Wykonawca (Opiekun klienta) informuje Zamawiającego.
  4. Wykonawca zachowuje prawo do Wynagrodzenia za czas wstrzymania świadczenia Usług oraz za czas gotowości do świadczenia Usług, jeżeli brak świadczenia Usług wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego.  
  5. Wykonawca jest uprawniony do rozwiązania Zamówienia, w przypadku, w którym 
    1. Wynagrodzenie płatne jest z góry, przed wykonaniem Usług a Zamawiający opóźnia się z opłaceniem Wynagrodzenia przez czas przekraczający 7 dni; 
    2. Wykonawca wstrzymał świadczenie Usług zgodnie z ust. 1 powyżej, a czas wstrzymania świadczenia Usług przekracza 14 dni. 
  6. Rozwiązanie Umowy na podstawie ust. 5 następuje w trybie natychmiastowym, bez konieczności uprzedniego wezwania, w formie dokumentowej pod rygorem nieważności.

§ 9. Prawa autorskie

  1. Jeżeli w ramach świadczenia Usług powstanie Utwór, Wykonawca może:
    1. przenieść na Zamawiającego autorskie prawa majątkowego do tego Utworu albo
    2. udzielić Zamawiającego licencji na korzystanie z tego Utworu. 
  2. Przeniesienie autorskich praw majątkowych do Utworu albo udzielenie licencji na korzystanie z Utworu następuje na podstawie Zamówienia.
  3. Jeżeli postanowienia Zamówienia nie stanowią inaczej, przeniesienie autorskich praw majątkowych do Utworu albo udzielenie licencji na korzystanie z niego następuje:
    1. w ramach wynagrodzenia należnego Wykonawcy z tytułu wykonania Usług oraz 
    2. z chwilą zapłaty całości wynagrodzenia należnego Wykonawcy z tytułu wykonania Usług,
  4. W celu uniknięcia wątpliwości Strony postanawiają, że Zamawiający może korzystać ze stworzonych przez Wykonawcę Materiałów niebędących Utworami w takim samym zakresie, w jakim może korzystać z Utworów. 
  5. Wykonawca jest uprawniony do wykorzystania w ramach Usług Materiałów licencyjnych, w tym poprzez włączenie ich do Materiałów stworzonych przez Wykonawcę w ramach Usług, na co Zamawiająca wyraża zgodę. 
  6. W przypadku, o którym mowa w ust. 5 powyżej, z chwilą wydania Zamawiający Materiałów zawierających Materiały licencyjne, Wykonawca udziela Zamawiający Dalszej licencji. Dalsza licencja obejmuje maksymalny zakres uprawnień do korzystania z Materiałów licencyjnych, których Wykonawca może udzielić Zamawiający na podstawie Pierwotnej licencji, chyba że Strony zgodnie postanowią inaczej. 
  7. Wykonawca zobowiązuje się, że w momencie wystąpienia z roszczeniami w stosunku do Zamawiający przez osoby trzecie z tytułu naruszenia ich praw lub obowiązujących przepisów prawa na skutek wykorzystania Materiałów przez Zamawiającego zgodnie z Warunkami dotyczącymi praw autorskich albo Warunkami dotyczącymi licencji, wstąpi do sprawy w miejsce Zamawiający lub przystąpi do sprawy po stronie Zamawiający jako interwenient uboczny. Niezależnie od postanowień zawartych w zdaniu poprzedzającym, Wykonawca zwróci Zamawiającemu na jego pierwsze żądanie lub pokryje wszelkie poniesione przez Zamawiającego wydatki poniesione na opłacenie zastępstwa procesowego, doradztwa prawnego oraz zasądzone lub ustalone w drodze ugody odszkodowania lub kary.

§ 10. Wizerunek

  1. W przypadku, gdy wykonanie Usługi wymaga wykorzystania Wizerunku, jego wykorzystanie możliwe jest wyłącznie po uzyskaniu zgody osoby na nim przedstawionej.
  2. Zgodę, o której mowa w ust. 1 powyżej, zobowiązana jest uzyskać Strona wskazana w Zamówieniu dotyczącym.

§ 11. Poufność

  1. Wszystkie dokumenty i informacje udostępniane Stronie otrzymującej przez Stronę Ujawniającą w jakiejkolwiek formie, mają charakter poufny i stanowią Informacje poufne. Strona otrzymująca zobowiązana jest zachować Informacje poufne w tajemnicy oraz wykorzystywać je wyłącznie na potrzeby współpracy lub w celach zaakceptowanych przez Stronę ujawniającą. 
  2. Informacje poufne obejmują również wszelkie opracowania zbiorowe, kompilacje oraz inne dokumenty w takim zakresie, w jakim zawierać będą one jakiekolwiek informacje udostępnione z zastrzeżeniem poufności lub oparte będą na takich informacjach.
  3. Strona otrzymująca zobowiązuje się, że 
    1. Informacje poufne będą utrzymywane w tajemnicy także przez jej pracowników, współpracowników oraz przedstawicieli.
    2. będzie przechowywać Informacje poufne z zachowaniem środków bezpieczeństwa, które uniemożliwią uzyskanie do nich dostępu przez podmioty trzecie.
  4. Strona otrzymująca nie będzie zobowiązany do zachowania w tajemnicy Informacji poufnych:
    1. które zostały podane do publicznej wiadomości;
    2. które są powszechnie dostępne lub rozpowszechniane, w tym w szczególności za pośrednictwem środków masowego przekazu i w Internecie;
    3. w stosunku do podmiotu, któremu obowiązek ujawnienia Informacji poufnych wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa;
    4. w stosunku do organu, któremu obowiązek ujawnienia Informacji poufnych wynika z prawomocnego orzeczenia sądu lub prawomocnej decyzji;
    5. zostały udostępnione Stronie otrzymującej z innych źródeł, bez obowiązku zachowania ich w tajemnicy, chyba że informacja została przekazana Stronie otrzymującej jako Informacja poufna;
    6. w stosunku do których Strona ujawniająca wyraziła pisemną zgodę na ich ujawnienie. 
  5. W przypadkach, o których mowa w ust. 4 lit. c-d powyżej, Strona otrzymująca zobowiązuje się:
    1. niezwłocznie poinformować Stronę ujawniającą o obowiązku ujawnienia Informacji poufnych;
    2. ujawnić jedynie taką część Informacji poufnych, której ujawnienie jest wymagane przez prawo, prawomocne orzeczenie sądu lub prawomocną decyzję;
    3. podjąć wszelkie możliwe działania w celu zapewnienia, że ujawnione Informacje poufne będą traktowane w sposób poufny i wykorzystywane tylko dla celów, uzasadniających ich ujawnienie.
  6. Strona otrzymująca zobowiązuje się, że wszelkie nośniki zawierające Informacje poufne zostaną zwrócone Stronie ujawniającej niezwłocznie po zakończeniu obowiązywania Umowy. Kopie takich nośników, których tworzenie jest dozwolone wyłącznie w takim rozmiarze i ilości, jaka będzie uzasadniona współpracą Stron, zostaną zwrócone lub zlikwidowane równocześnie ze zwrotem oryginalnych nośników Stronie ujawniającej.
  7. Strona ujawniająca może w każdym czasie zażądać zwrotu jakichkolwiek lub wszelkich ujawnionych Informacji poufnych, wraz z odpowiednimi nośnikami, oraz zakazać ich dalszego wykorzystywania.
  8. Postanowienia niniejszego paragrafu obowiązują w okresie obowiązywania Umowy oraz po jego zakończeniu.

§ 12. Prawo odstąpienia od Umowy

  1. Na podstawie art. 27 i n. Ustawy o prawach konsumenta, Zamawiający będący Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta ma prawo odstąpić od Umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej zawarcia. 
  2. Prawo odstąpienia od Umowy, Zamawiający wykonuje poprzez złożenie Wykonawcy oświadczenia o odstąpieniu od Umowy (dalej: „Oświadczenie”). Do zachowania terminu na odstąpienie od Umowy wystarczy wysłanie Oświadczenia przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1 powyżej. Oświadczenie może być w szczególności przesłane Opiekunowi klienta. 
  3. Oświadczenie może być złożone przez Zamawiającego w jakiejkolwiek formie, w szczególności na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta.
  4. Wykonawca niezwłocznie potwierdza Zamawiającemu otrzymanie Oświadczenia za pomocą poczty elektronicznej. 
  5. Wykonawca informuje, a Zamawiający przyjmuje do wiadomości, że prawo odstąpienia od Umowy, o którym mowa w niniejszym paragrafie, nie przysługuje Zamawiającemu w stosunku do Umowy, która została w pełni wykonana przez Wykonawcę (na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 1 Ustawy o prawach konsumenta).
  6. W przypadku wykonania przez Zamawiającego prawa odstąpienia od Umowy przed jej pełnym wykonaniem, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za Usługi wykonane na rzecz Zamawiającego do chwili odstąpienia od Umowy przez Zamawiającego. Kwotę wynagrodzenia należnego Wykonawcy oblicza się proporcjonalnie do całości Wynagrodzenia Wykonawcy określonego w Zamówieniu. 
  7. W przypadku wykonania przez Zamawiającego prawa odstąpienia od Umowy w przypadku, o którym mowa w ust. 6 powyżej, Wykonawca zwraca Zamawiającemu zapłacone przez niego Wynagrodzenie pomniejszone o wynagrodzenie obliczone zgodnie z ust. 6 powyżej w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania Oświadczenia.

§ 13. Reklamacje

  1. Zamawiający może złożyć reklamację w przypadku świadczenia przez Wykonawcę Usług w sposób niezgodny z OWW.
  2. Reklamacje składane są za pomocą poczty elektronicznej. Reklamacje mogą być w szczególności składane Opiekunowi klienta. 
  3. Reklamacja musi zawierać co najmniej:
    1. dane Zamawiającego;
    2. opis dostrzeżonych nieprawidłowości;
    3. żądanie reklamacji.
  4. Wykonawca potwierdza Zamawiającemu przyjęcie reklamacji za pomocą poczty elektronicznej. W przypadku niekompletności reklamacji, Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z prośbą o jej uzupełnienie.
  5. Odpowiedzi na reklamację Wykonawca udziela w terminie 14 dni od dnia otrzymania jej w prawidłowej i kompletnej formie. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest Zamawiającemu pocztą elektroniczną. 
  6. Odpowiedź na reklamację udzielona przez Wykonawcę jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie. 

§ 14. Siła wyższa

  1. Żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy lub Zamówień z powodu wystąpienia Siły wyższej. O niemożności wykonania lub należytego wykonania zobowiązania powodu wystąpienia Siły wyższej, każda ze Stron zobowiązana jest niezwłocznie zawiadomić drugą Stronę.
  2. Po ustaniu Siły wyższej, Strony niezwłocznie przystępują do dalszego wykonywania Umowy, w tym Usług, z zastrzeżeniem dalszych postanowień niniejszego paragrafu. 
  3. W przypadku, gdy na skutek wystąpienia Siły wyższej, dalsze wykonywanie Usług na podstawie Zamówień zaakceptowanych przez Zamawiającego będzie niemożliwe przez okres przekraczający 60 (sześćdziesiąt) dni od dnia dokonania zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1 powyżej, Wykonawca jest uprawniony do zaproponowania Zamawiający zmienionych warunków Zamówienia za pomocą poczty elektronicznej. W przypadku, gdy w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania zmienionych warunków Zamówienia Zamawiający:
    1. zaakceptuje zmienione warunki Zamówienia – Zamówienie podlega dalszemu wykonaniu zgodnie ze zmienionymi warunkami;
    2. nie zaakceptuje zmienionych warunków Zamówienia – Zamówienie podlega rozwiązaniu wraz z upływem 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania zmienionych warunków Zamówienia, a Strony dokonają proporcjonalnego rozliczenia wynagrodzenia i Kosztów dodatkowych według stanu na dzień wstrzymania świadczenia Usług. 
  4. Niezależnie od ust. 3 powyżej, w przypadku wystąpienia Siły wyższej, Strony mogą za porozumieniem rozwiązać Zamówienia wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego i proporcjonalnie rozliczyć wynagrodzenie i Koszty dodatkowe według stanu na dzień wstrzymania świadczenia Usług.
  5. Wystąpienie Siły wyższej nie stanowi podstawy do wypowiedzenia Umowy ze skutkiem natychmiastowym (bez zachowania okresu wypowiedzenia).

§ 15. Promocja

  1. Zamawiający wyraża zgodę na wykorzystywanie przez Wykonawcę w celach informacyjnych i promocyjnych informacji o współpracy nawiązanej przez Strony na podstawie Umowy; nazwy, logotypu i znaku towarowego Zamawiającego oraz Materiałów stworzonych przez Wykonawcę w ramach Usług. 
  2. Treści, o których mowa w ust. 1 powyżej, Wykonawca może publikować po uzyskaniu uprzedniego zatwierdzenia przez Zamawiającego w mediach wybranych przez Wykonawcę, w szczególności na stronie internetowej i w mediach społecznościowych Wykonawcy; w publikacjach prasowych (zarówno w prasie papierowej, jak i elektronicznej) w prezentacjach i materiałach promocyjnych prezentowanych podczas publicznych wydarzeń oraz udostępnianych klientom Wykonawcy. 
  3. W celu uniknięcia wątpliwości Strony postanawiają, że publikacja przez Wykonawcę treści wskazanych w ust. 1 i 2 powyżej nie narusza postanowień Umowy dotyczących Informacji poufnych

§ 16. Kontakt między Stronami

  1. Wszelkie informacje, dokumenty, zawiadomienia, wezwania i oświadczenia, dla których Umowa lub przepisy prawa nie zastrzegają formy pisemnej, mogą być przekazywane drugiej Stronie w postaci elektronicznej, za pomocą poczty elektronicznej. 
  2. Osobą upoważnioną do prowadzenia kontaktu i składania w tym zakresie wiążących oświadczeń w imieniu każdej ze Stron wskazana jest w komparycji. 
  3. Informacje, dokumenty, zawiadomienia, wezwania i oświadczenia składane w związku z Umową, dla których Umowa lub przepisy prawa zastrzegają formę pisemną, każda ze Stron zobowiązuje się doręczać drugiej Stronie pod jej adres wskazany w komparycji Umowy.
  4. W przypadku zmiany osób lub danych, o których mowa w ust. 2 powyżej, Strona, która dokonała zmiany, zobowiązana jest niezwłocznie zawiadomić o tym drugą Stronę i wskazać jej aktualne dane. W przypadku braku zawiadomienia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, wiadomości wysłane na poprzednie dane kontaktowe uznaje się za skutecznie doręczone. Zmiana danych, o których mowa w ust. 2 powyżej, nie stanowi zmiany Umowy i nie stanowi podstawy do rozwiązania Umowy.

§ 17. Dane osobowe

  1. W celu wykonania obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 RODO wobec osób wyznaczonych przez każdą ze Stron do wykonywania Umowy każda ze Stron zobowiązuje się przekazać drugiej Stronie niezbędne informacje wymagane przepisami RODO. 
  2. W przypadku, gdy świadczenie Usług będzie wymagało powierzenia przez jedną ze Stron drugiej Stronie przetwarzania danych osobowych, zastosowanie znajdą postanowienia Regulaminu powierzenia

§ 18. Zmiana OWW

  1. Wykonawca może dokonać zmiany w OWW w przypadku:
    1. zmiany przedmiotu działalności Wykonawcy;
    2. rozpoczęcia świadczenia przez Wykonawcę nowych Usług, modyfikacji usług dotychczas świadczonych lub zaprzestania ich świadczenia;
    3. prawnego obowiązku dokonania zmian, w tym obowiązku dostosowania OWW do aktualnego stanu prawnego. 
  2. Zmiana OWW nie wypływa na Umowy zawarte przed zmianą OWW.
  3. W przypadku, gdy Zamawiający zaakceptował poprzednią wersję OWW w związku z poprzednią Umową i chce zawrzeć kolejną (już po zmianie OWW), Wykonawca informuje go o zmianie i dostarcza zmienione OWW wraz ze wzorem kolejnego Zamówienia.

§ 19. Postanowienia końcowe

  1. W przypadku powstania sporu wynikającego w związku z wykonaniem, niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem OWW lub Umowy, sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu będzie sąd miejscowo właściwy dla siedziby Wykonawcy. Postanowienia zdania poprzedzającego nie dotyczą Zamawiającego będącego Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta. 
  2. Aktualna wersja Regulaminu obowiązuje od dnia 14.01.2025 r.

KLAUZULA RODO

Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: „RODO”) uprzejmie informujemy, że: 

 

  1. Administratorem danych osobowych Zamawiającego oraz przedstawicieli Zamawiającego (w tym członków personelu, współpracowników, reprezentantów i pełnomocników Zamawiającego) (dalej: „Przedstawiciele”), dalej łącznie: „Osoby, których dane dotyczą” jest KAMAN Tomasz Więch spółka komandytowo-akcyjna z siedzibą w Kozłówku (Kozłówek 55a, 38-126 Markuszowa), wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000943545, NIP: 8191674847 (dalej: „Administrator”).
  2. We wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z Administratorem za pomocą poczty elektronicznej, pod adresem: [email protected].
  3. Administrator może przetwarzać dane osobowe Przedstawicieli w celu:
    1. zawarcia umowy pomiędzy Zamawiającym i Administratorem oraz jej wykonania — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, którym jest prawidłowe zawarcie i wykonanie umowy zawartej z Administratorem);
    2. wypełnienia obowiązków ciążących na Administratorze na mocy przepisów RODO (m.in. tworzenie rejestrów i ewidencji) — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia przez Administratora obowiązku prawnego);
    3. ustalenia roszczeń, ich dochodzenia lub obrony przed nimi – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu Administratora, którym jest ochrona prawnych interesów Administratora).
  4. Podanie danych osobowych przez Przedstawicieli jest dobrowolne, lecz podanie danych takich jak: 
    1. imię i nazwisko,
    2. pełniona funkcja,
    3. adres poczty elektronicznej,
    4. numer telefonu,

– jest niezbędne do zawarcia umowy z Administratorem oraz jej wykonywania (niepodanie ww. danych skutkować będzie brakiem możliwości zawarcia umowy i jej wykonywania).

  1. Administrator może przetwarzać dane osobowe Zamawiającego w celu:
    1. zawarcia umowy pomiędzy Zamawiającym i Administratorem oraz jej wykonania — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (przetwarzanie jest niezbędne do zawarcia i wykonania umowy);
    2. wypełnienia obowiązków ciążących na Administratorze z mocy prawa podatkowego — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia przez Administratora obowiązku prawnego);
    3. udostępnienia danych osobowych Zamawiającego w celach kontaktowych innym kontrahentom Administratora przy zawieraniu i wykonywaniu umów — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, którym jest prawidłowe przygotowanie zawarcia i wykonania umów); 
    4. wypełnienia obowiązków ciążących na Administratorze na mocy przepisów RODO (m.in. tworzenie rejestrów i ewidencji) — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia przez Administratora obowiązku prawnego);
    5. ustalenia roszczeń, ich dochodzenia lub obrony przed nimi – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu Administratora, którym jest ochrona prawnych interesów Administratora).
  2. Podanie danych osobowych przez Zamawiającego jest dobrowolne, lecz podanie danych takich jak: 
    1. imię i nazwisko,
    2. firma, 
    3. adres stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej, 
    4. NIP,
    5. adres poczty elektronicznej,
    6. numer telefonu,
    7. numer rachunku bankowego,

– jest niezbędne do zawarcia umowy z Administratorem oraz jej wykonywania (niepodanie ww. informacji skutkować będzie brakiem możliwości zawarcia umowy), a także do wywiązania się przez Administratora z obowiązków podatkowych.

  1. Dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  2. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego. 
  3. Odbiorcami danych osobowych mogą być następujące podmioty współpracujące z Administratorem: 
    1. firma świadcząca na rzecz Administratora usługi księgowe;
    2. firma świadcząca na rzecz Administratora usługi kurierskie;
    3. kancelaria świadcząca na rzecz Administratora usługi prawne;
    4. firma świadcząca na rzecz Administratora usługi w zakresie hostingu danych;
    5. firma świadcząca na rzecz Administratora usługi informatyczne.
    6. podmioty, którym Administrator ma prawny obowiązek przekazać dane.
  4. Dane osobowe Przedstawicieli będą przechowywane:
    1. przez okres trwania umowy — w przypadku danych osobowych, które są przetwarzane w celu zawarcia i wykonania umowy;
    2. do czasu upływu terminów przedawnienia — w przypadku danych osobowych, które są przetwarzane w celu w celu ustalenia roszczeń, ich dochodzenia i obrony przed nimi;
    3. do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu lub osiągnięcia celu przetwarzania — w przypadku danych osobowych, które Administrator przetwarza ze względu na swój uzasadniony interes.
  5. Dane osobowe Zamawiającego będą przechowywane:
    1. przez okres trwania umowy — w przypadku danych osobowych, które są przetwarzane w celu zawarcia i wykonania umowy;
    2. do czasu upływu terminów przedawnienia — w przypadku danych osobowych, które są przetwarzane w celu w celu ustalenia roszczeń, ich dochodzenia i obrony przed nimi;
    3. przez okres 5 lat od końca roku, w którym upłynął termin zapłaty podatku za rok poprzedni — w przypadku danych osobowych, które są przetwarzane w celu wypełnienia przez Administratora zobowiązań podatkowych;
    4. do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu lub osiągnięcia celu przetwarzania — w przypadku danych osobowych, które Administrator przetwarza ze względu na swój uzasadniony interes.
  6. W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych Osobie, której dane dotyczą, przysługują określone uprawnienia:
    1. prawo do informacji, jakie dane osobowe są przetwarzane przez Administratora oraz do otrzymania kopii tych danych (tzw. prawo dostępu). Wydanie pierwszej kopii danych jest darmowe;
    2. jeżeli przetwarzane dane staną się nieaktualne lub niekompletne (lub w inny sposób niepoprawne) – prawo zażądać ich sprostowania;
    3. w pewnych sytuacjach Osoby, których dane dotyczą mogą zwrócić się do Administratora o usunięcie danych osobowych, np. gdy:
      • dane przestaną być potrzebne Administratorowi do celów, o których poinformował;
      • skutecznie cofnięto zgodę na przetwarzanie danych – o ile Administrator nie ma prawa przetwarzać danych na innej podstawie prawnej; 
      • przetwarzanie jest niezgodne z prawem;
      • konieczność usunięcia danych wynika z ciążącego na Administratorze obowiązku prawnego;
    4. prawo przeniesienia danych do innego administratora – dotyczy to jedynie tych danych, które przetwarzane są na podstawie umowy oraz w sposób zautomatyzowany;
    5. prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora; 
    6. jeśli Osoby, których dane dotyczą uznają, że przetwarzane dane osobowe są nieprawidłowe, przetwarzanie jest niezgodne z prawem, lub Administrator nie potrzebuje już określonych danych, mogą zażądać, aby przez określony, potrzebny czas (np. sprawdzenia poprawności danych lub dochodzenia roszczeń) Administrator nie dokonywał na danych żadnych operacji, a jedynie je przechowywał;
    7. prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uznają, że przetwarzanie ich danych osobowych przez Administratora narusza przepisy RODO lub innych przepisów o ochronie danych osobowych.