Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Czas czytania 5 minut

Możesz mieć najlepsze produkty i usługi, ale popełniać błędy, które powodują, że Twoja oferta pozostaje w cieniu. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Zapoznaj się ze wskazówkami i wprowadź kompleksowe zmiany w swoim sklepie online. 

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Od czego zacząć?

Żaden produkt nie wypromuje i nie sprzeda się sam. Nie wystarczy nawet świetna kampania reklamowa, jeśli najpierw nie stworzysz dobrych warunków do sprzedaży. Zacznij od optymalizacji działań na stronie! Pamiętaj, że zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym to proces. Możesz przejść przez niego samodzielnie lub skorzystać z profesjonalnego wsparcia specjalistów, dla których marketing e-commerce to codzienna praca.

Zadbaj o wysokiej jakości stronę sklepu

Ze sklepem internetowym jest trochę tak jak ze sklepem stacjonarnym. Wchodzisz i odbierasz go na różnych poziomach. Kolory, układ mebli, zapachy, muzyka czy dostęp do rozmowy z ekspedientami, to elementy, które wpływają na Twoje samopoczucie i decyzyjność zakupową. W sklepie internetowym tymi elementami są między innymi szybkość ładowania się strony, intuicyjność obsługi, treści i grafika. Dowiedz się więcej, by podnieść sprzedaż w sklepie!

Postaw na przejrzystą i szybko działającą stronę

Wyobraź sobie, że stoisz w długiej kolejce po drożdżówkę. To Twoja ulubiona piekarnia, ale wiesz, że tracisz czas. Naprzeciwko niej otworzyli dzisiaj zupełnie nową (też elegancką) piekarnię i dostrzegasz, że przy ladzie znajduje się tylko jeden klient. Co robisz? Jeśli należysz do większości społeczeństwa, która wszędzie się spieszy, prawdopodobnie przejdziesz przez ulicę i kupisz drożdżówkę u konkurencji. Ten mechanizm w świecie online widać jeszcze bardziej – wystarczy, że strona ładuje się zbyt wolno, żeby w ciągu jednej sekundy przejść do konkurencyjnej oferty. Właśnie dlatego podstawową rzeczą, o jaką musisz zadbać, jest szybkie ładowanie się strony za pomocą odpowiedniego oprogramowania i hostingu. 

Dodaj opisy produktów i zainwestuj w dobre treści

Kolejnym krokiem jest dodanie treści na stronie. Opis na stronie głównej, opis kategorii produktów czy opis samych produktów to treści, które nie tylko ułatwią użytkownikowi poznanie oferty, ale też będą przyjazne algorytmom Google. W rezultacie Twoja strona może być bardziej widoczna w wyszukiwarce. Więcej przeczytasz o tym pod koniec artykułu, w części dotyczącej pozycjonowania. 

Stwórz dużo możliwości wysyłki i płatności

Jak zwiększyć sprzedaż w Internecie? Daj użytkownikom wybór dotyczący sposobu wysyłki i płatności. Niektórzy wolą otrzymać produkt bezpośrednio od kuriera, który dostarczy go do domu. Inni chcą odebrać zamówienie w paczkomacie. Dla jednych ważna jest płatność kartą, blikiem lub przelewem, ale dla pozostałych – płatność przy odbiorze. Uwzględnij to w swoim sklepie, aby każdy mógł czuć się komfortowo i zrealizować zamówienie zgodnie ze swoimi oczekiwaniami. 

Uprość proces składania zamówienia

Jeśli masz biznes online, musisz znać tę zasadę. Od złożenia zamówienia użytkownika powinny dzielić maksymalnie 3 kliknięcia. Im bardziej uprościsz proces sprzedaży, tym lepiej. Porównaj sobie ten czas z procesem zakupów w sklepie stacjonarnym. Klient dodaje towar do koszyka, podchodzi do kasy, wybiera formę płatności i płaci. Proste? Oczywiście w międzyczasie może zostać poproszony o okazanie karty stałego klienta. Może być też zachęcony do zakupu innych produktów. Jednak całość przebiega dynamicznie i dokładnie tak samo powinno być w sklepie online. Pomocnym rozwiązaniem jest umożliwienie zakupów bez obowiązku zakładania konta użytkownika

Pamiętaj o urządzeniach mobilnych

To dobrze, że design Twojego sklepu internetowego znakomicie prezentuje się na komputerze. Jednak zdecydowana większość użytkowników korzysta z wersji mobilnych. Co dzieje się z Twoją stroną, kiedy wchodzisz na nią np. na smartfonie? Czy wszystkie elementy wyświetlają się prawidłowo? Czy strona jest przejrzysta i można się po niej swobodnie poruszać? Jeśli nie, koniecznie dostosuj jej grafikę do urządzeń mobilnych. To bardzo ułatwia zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. 

Szybko odpowiadaj na pytania klientów

Kiedy jesteś w sklepie stacjonarnym, możesz skorzystać z bezpośredniej pomocy sprzedawcy. Sklepy online powinny spełniać równie wysokie standardy obsługi klienta. Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym jest możliwe m.in. dzięki szybkim odpowiedziom na zapytania mailowe i telefoniczne. Jeśli Twoja marka działa w social mediach, odpisuj na wiadomości i komentarze. Reaguj na to, co się dzieje i działaj szybko. Warto też zainwestować w chatbota, który będzie odpowiadał  na powtarzające się pytania użytkowników.

Stosuj przyjazną politykę zwrotów

Naturalną obawą potencjalnego klienta sklepów online jest to, że prezentowany w internecie produkt może nie spełnić oczekiwań w rzeczywistości. Nie chciałbyś jednak, żeby z powodu tego ryzyka, użytkownik zrezygnował z zakupu, prawda? Zachęcającym do zakupu działaniem będzie wprowadzenie przyjaznej polityki zwrotów. Na czym ma polegać? Zwrot może być np. na koszt firmy. Praktyczną opcją jest też wydłużenie okresu zwrotu np. do 30, a nawet 60 dni. 

Oferuj darmową dostawę

Weź to pod uwagę, jeśli naprawdę zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Darmowa dostawa jest atrakcyjna dla wszystkich użytkowników! Jeśli rozprowadzasz produkty, które są też dostępne w innym sklepach, darmowa dostawa pomoże Ci się wyróżnić. Nie chcesz wprowadzać całkowicie bezpłatnych przesyłek? Zaproponuj przynajmniej niski próg cenowy, którego nie ma u konkurencji. Darmowa dostawa od 40 zł w przypadku drogerii kosmetycznej? Czemu nie! A może darmowa dostawa od 200 złotych w przypadku mebli i akcesoriów? Dobry pomysł! 

Marketing sklepu internetowego

Powyższe wskazówki pomogą Ci stworzyć dobre warunki sprzedaży online. Teraz czas na promocję produktów i usług! Możesz zapisać się na kurs marketingu internetowego i działać na własną rękę, ale możesz też skorzystać ze wsparcia specjalistów. Usługi marketingowe “szyte na miarę” na co dzień realizuje np. nasza agencja marketingowa KAMAN. 

Pozycjonowanie SEO

Jeśli chcesz, żeby Twoi przyszli klienci znaleźli Cię w Google, postaw na pozycjonowanie stron internetowych (SEO). Pozycjonerzy wraz z copywriterami znają czynniki rankingowe i potrafią zoptymalizować stronę w taki sposób, aby była wysoko w organicznych (niepłatnych) wynikach wyszukiwania Google. 

Kampanie reklamowe Google Ads

Pewnie nie raz zauważyłeś i korzystałeś z płatnych wyników wyszukiwań Google, czyli reklam. Kampanie reklamowe Google Ads mogą sprawić, że Twój produkt lub usługa wyświetli się na samej górze. Stąd do sukcesu jest już krótki odcinek drogi. Atutem reklam Google Ads jest możliwość ich spersonalizowania. Chcesz dotrzeć do osób konkretnej płci, w konkretnym wieku, zamieszkałych na konkretnym terenie i zainteresowanych Twoją kategorią usług? Ten rodzaj działań marketingowych jest dla Ciebie.

Social media

Każda marka buduje zaufanie i ekspercki wizerunek m.in. dzięki aktywności w social mediach. Facebook, Instagram czy TikTok to przykłady kanałów, na których warto być! Publikuj treści i grafiki, ale zaangażuj się też w wideomarketing – filmy są obecnie najbardziej pożądaną przez użytkowników formą przekazu informacji. 

Współpraca z influencerami i blogerami

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Koniecznie przy pomocy innych. Influencer marketing coraz bardziej się rozwija, dlatego wykorzystaj rozpoznawalne osobowości do tego, aby wypromować swój produkt. Rozpocznij współpracę z influencerami, którzy zarekomendują Twoją firmę na swoich mediach społecznościowych. 

Newslettery

Możesz poprawić zyski i zwiększyć konwersję poprzez wdrożenie newslettera z ciekawymi materiałami, rabatami, darmowymi e-bookami do pobrania lub innymi korzyściami. To nieprawda, że newsletter jest przez użytkowników nielubiany i traktowany wyłącznie jak spam. Jeśli zawiera coś przydatnego z punktu widzenia klienta, staje się atrakcyjny. 

Blog

Masz już swoją stronę internetową? Stwórz zakładkę blogową i zacznij pisać merytoryczne artykuły! Użytkownicy, którzy dowiedzą się z nich czegoś praktycznego, zapamiętają Twoją firmę jako eksperta w dziedzinie. To znacznie zwiększa prawdopodobieństwo, że przypomną sobie o Twojej ofercie, kiedy będą jej potrzebować

Śledzenie konkurencji

Za każdym razem, kiedy zastanawiasz się jak zwiększyć sprzedaż internetową, zajrzyj do konkurencji. Świadomość tego, co dzieje się po przeciwnej stronie, pomoże Ci ocenić swoją sytuację. Jeśli zauważysz u konkurencji działania, które przynoszą efekty, zastanów się, jak możesz je wdrożyć u siebie. Nie kopiuj, ale podejdź do zadania kreatywnie – może czas na większe zaangażowanie w mediach społecznościowych i organizowanie konkursów? A może przydałby się jeszcze niższy próg cenowy za darmową dostawę w sklepie

Jak zwiększyć sprzedaż? O tym pamiętaj!

Każdy właściciel sklepu online zastanawia się jak podnieść sprzedaż, ale nie każdy wie, że możliwości jest mnóstwo. Kluczem nie jest jednak wykorzystanie ich wszystkich, ale wybór tych, które rzeczywiście przełożą się na zyski. Innymi słowy: trzeba przygotować taką strategię marketingową, która będzie dopasowana do wartości marki, typu i zainteresowań klientów, a także budżetu i celów, które chcesz osiągnąć. Z pomocą przychodzą specjaliści pracujący w agencji. Dzięki doświadczeniu, wiedzy i rozmowie z Tobą jako właścicielem firmy, agencja może przygotować najlepszy plan działania. Współpraca ze specjalistami daje też komfort w postaci wdrożenia zmian i śledzenia efektów. Na bieżąco mogą korygować to, co dzieje się na stronie, w sklepie online lub w social mediach, aby uzyskiwać jeszcze lepsze rezultaty.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.